|
Nu vei conduce mult timp bicicleta
Pe străzile Chișinăului rareori poți vedea un om pe bicicletă, deși numărul doritorilor de a trece la acest transport ecologic este în creștere. Ce le încurcă cicliștilor să se simtă confortabil și sigur?
Chișinăul nu este elastic
Importanța politică și administrativă a capitalei noastre, atractivitatea mediului urban, dezvoltarea activă și extinderea zonelor rezidențiale determină creșterea numărului de locuitori și oaspeți ai capitalei. Respectiv, acesta afectează transportul municipal, care nu mai este capabil să se isprăvească cu sarcinile în creștere. Și dacă aceasta funcționează tot mai prost, pe străzile capitalei apar tot mai multe automobile personale.
Conform direcției municipale transport public și căi de comunicație, astăzi numărul automobilelor care circulă pe străzile Chișinăului este de cca 350 mii unități, ceea ce depășește de cinci ori capacitatea infrastructurii urbane, planificate de specialiștii sovietici.
Țările europene s-au confruntat cu probleme similare încă în anii 50-60 ai secolului trecut. Ele au demonstrat că cea mai eficientă metodă de a reduce numărul automobilelor în mediul urban este planificarea strategică și implementarea transportului de alternativă. Cel mai comun tip de vehicul alternativ este bicicleta, mai ales că ea nu este doar o modalitatea de deplasare sănătoasă și rapidă pe distanțe scurte, dar mai e mult mai ieftină decît automobilul, nu necesită procurarea combustibilului, achitarea impozitelor, cheltuieli mari de întreținere. Unde mai pui că este unul dintre cele mai ecologice tipuri de transport.
În multe orașe europene bicicletele se bucură de popularitate, oamenii se deplasează cu ele la lucru și la școală. Copenhaga, Amsterdam și Strasbourg – iată campionii la numărul de biciclete. În capitala Danemarcei 56% dintre locuitori se deplasează pe vehiculele cu două roți. Olanda, cu populația de 17 milioane de oameni, de ceva timp a cedat orașului Copenhaga întîietatea - numărînd cca 23 mln. biciclete. Pentru a stimula și mai mult populația să treacă la biciclete, guvernul olandez promite să achite lunar €30 cetățenilor care vor parcurge cu bicicleta cel puțin 7,5 km/zi. Olanda intenționează să investească €345 mln. în dezvoltarea infrastructurii pentru cicliști.
Nici primarii orașelor europene nu consideră mai jos de demnitatea lor să vină la serviciu cu bicicleta. Diplomații țărilor europene și angajații misiunilor acreditate în Moldova încearcă și ei să promoveze bicicleta ca gen de transport urban. Spre exemplu, recent pe străzile Chișinăului a fost văzut șeful delegației UE în Moldova Peter Mikhalko, care conducea o bicicletă.
Continuarea articolului citiți pe noi.md.
Source:
- Молдаванин скончался в США после того, как получил от полицейских удар электрошокером
- Хорошая новость для молдован в Испании
- "Транспортный безвиз" для грузовых перевозок: с кем договорилась Украина
- Отменен безвизовый режим с Республикой Эквадор
- Проекту Moldovenii.md 13 лет
- Cотрудника посольства Молдовы в России объявили персоной нон грата
- Используйте голод как метод восстановления организма
- Тибет. 10 Интересных Фактов (Видео)
- Польза горячей воды
- Медные дверные ручки найдены в угле возрастом 300 миллионов лет
- Теория Дарвина верна? Или все же у нас есть создатель? (Видео)
- Создай свой собственный детокс-чай, выбирая ингредиенты по своему вкусу
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1892
- Populația:
- 672 locuitori
Stația de Cale Ferată Rogojeni este o localitate în componența comunei Rogojeni din raionul Șoldăneşti. Loc. Stația de Cale Ferată Rogojeni se află la o distanță de 38 km de orașul Șoldănești și la 97 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia loc. Stația de Cale Ferată Rogojeni constituia 672 de oameni. Localitatea apare odată cu înființarea stației de cale ferată Rogojeni în anul 1892.
Comments
(0)