|
Directorul CFM: „40% din rețeaua feroviară se află în stare critică”
Directorul Căii Ferate din Moldova, Oleg Tofilat, susține că războiul din Ucraina determină autoritățile să ia măsuri urgente de reabilitate și modernizare a infrastructurii feroviare.
Șeful CFM spune că a început reabilitarea unei părți importante a rețelelor feroviare, iar grație partenerilor externi urmează să fie procurate vagoane și locomotive noi, cele existente avînd termenul de exploatare depășit.
Potrivit șefului CFM reabilitarea infrastructurii feroviare devine o prioritate pentru Republica Moldova, războiul din Ucraina și blocarea porturilor din Marea Neagră demonstrînd necesitatea dezvoltării transportului feroviar, informează ipn.md.
„Investițiile în infrastructura feroviară au fost limitate de cînd Republica Moldova și-a căpătat independența. 40% din rețeaua feroviară se află în stare critică și 60% se află în stare proastă. Noi nu stăm degeaba. Am reușit să începem lucrările de reabilitare a 25% din rețea, fiind vorba de sectorul Tighina – Basarabeasca – Giurgiulești. Acum lucrăm intens cu Comisia Europeană și cu băncile finanțatoare pentru a promova un proiect ambițios de reabilitare a coridorului de la Căinari cu nordul țării și astfel vom avea un întreg coridor de tranzit într-o stare bună, fără limitări de viteză”, a spus Oleg Tofilat în cadrul emisiunii „Obiectiv Comun” de la TVR Moldova.
Șeful CFM spune că întreprinderea de stat își propune să-și producă propria energie regenerabilă. De asemenea, pînă în 2025 ar urma să fie achiziționate 1000 de vagoane cerealiere noi.
„Este vorba de parcuri fotovoltaice, în mai multe locații din țară acolo unde se află punctele noastre de consum și de baterii de stocare a energiei, ceea ce ne va permite scăderea dependenței de energia electrică. Am avansat în discuțiile cu partenerii polonezi privind achiziția a pînă la 1000 de vagoane cerealiere produse în Polonia, care ar urma să fie finanțate în cadrul acordului de credit suveran între Polonia și Republica Moldova. Urmează să găsim soluții și pentru înnoirea flotei de locomotive de manevră, avem nevoie de vreo 25-30 de asemenea locomotive, pentru că locomotivele pe care le avem acum sînt de vîrsta mea și nu o vor duce mult”, a mai spus directorul Căii Ferate din Moldova.
Recent a fost dat în exploatare tronsonul de cale ferată Basarabeasca- Berezino, grație căruia Republica Moldova poate exporta și importa mărfuri pe cale feroviară prin portul dunărean Izmail din Ucraina, ocolind regiunea transnistreană.
Source:
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
- Объявлено предупреждение о поездках в Болгарию
- В столице прошла сессия в рамках проекта YMCA Digital Media Hub Chisinau ©
- Эффективная чистка печени всего одним стаканом этого напитка
- Вы не можете спать, у вас ломкие ногти и выпадают волосы? Вот то, что вы пропустили
- Памятка для родителей
- Что происходит в организме после употребления Кока-Колы
- Дети и старики всегда помогут в трудную минуту...
- Чистка сосудов: рецепт отвара из семян льна
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1528
- Populația:
- 7006 locuitori
Cojuşna este un sat şi comună din raionul Străşeni. Cojuşna este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 12 km de orașul Strășeni și la 16 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 7006 oameni. Satul Cojușna a fost menționat documentar în anul 1528.
Comments
(0)