|
Cum să ajungem din punctul А în punctul B? Realitățile și perspectivele transportului
Trăim în al treilea deceniu al anilor 2000, în secolul tehnologiilor avansate. Dar în orașul nostru e problematic să ajungi repede din punctul A în punctul B. Locuitorii capitalei au adunat numeroase întrebări privind funcționarea transportului public. Cum vor fi soluționate aceste probleme? Consilierul municipal Alexandr Comarov discută cu corespondentul Noi.md
În ce stare se află transportul public în municipiul Chișinău și care sînt perspectivele lui de dezvoltare?
Să examinăm fiecare gen de transport în parte. Parcul de autobuze a trăit o perioadă, în care zilnic circulau pe rute cca 400 autobuze. În prezent circulă doar 100, dintre care 70% - uzate la maxim. Părerea mea: trebuie să cumpărăm cel puțin 150 autobuse de mare capacitate și să organizăm asamblarea lor la întreprinderile chișinăuiene, ceea ce ne va da locuri de muncă suplimentare și va reduce costul vehiculelor.
La parcul de troleibuze situația este ceva mai bună. Mai bine de 300 de troleibuze circulă zilnic prin oraș. În conformitate cu acordul interguvernamental moldo-belarus și relațiile de parteneriat cu uzina «Белкоммунмаш» din or. Minsk, este organizată livrarea și asamblarea troleibuzelor la Chișinău. Însă costul lor, cheltuielile semnificative pentru schimbarea bateriilor, distanța insuficientă de deplasare fără folosirea rețelei electrice de contact nu ne permit să considerăm că troleibuzele autonome constituie o direcție promițătoare.
Pentru a îmbunătăți situația parcului de troleibuze trebuie să mai cumpărăm cca 150 troleibuze noi. Trebuie să renovăm și să mai construim noi stații de transformare, să înlocuim cablurile electrice și să sporim lungimea liniilor de contact cu 20 km anual.
Într-un final, microbuzele private (rutierele). În ultimii trei ani numărul lor s-a redus de la 2700 la 700 unități. Dacă ținem cont de faptul că în 2022 va intra în vigoare interdicția de a exploata microbuzele reutilate din cele de marfă în cele de pasageri și de problemele existente în acest gen de transport, numărul lor va continua să scadă brusc. Ceea ce, evident, va complica dinamica traficului de pasageri în Chișinău. Trebuie să examinăm, în regim de urgență, posibilitatea de achiziționare a autobuzelor municipale de dimensiuni mici pentru a deservi mai multe rute, inclusiv suburbane.
Continuarea articolului citiți pe noi.md.
Source:
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
- Объявлено предупреждение о поездках в Болгарию
- В столице прошла сессия в рамках проекта YMCA Digital Media Hub Chisinau ©
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1471
- Populația:
- 915 locuitori
Băxani este un sat şi comună din raionul Soroca. Băxani este unicul sat din comuna cu acelaşi nume, situat la 17 km de oraşul Soroca și la 147 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 915 oameni. Satul Băxani a fost menționat documentar în anul 1471.
Comments
(0)