![views](/assets/images/bg/eye_orange.png)
![]() |
![views](/assets/images/bg/eye_orange.png)
Declarație: În primăria capitalei trebuie introdusă circulația electronică a documentelor
În municipiul Chișinău trebuie introdusă circulația electronică a documentelor, implementat Registru electronic al reclamațiilor și documentelor, oferit accesul angajaților primăriei capitalei la diferite baze de informații și resurse de stat, ceea ce va reduce la minimum contactul direct al funcționarilor cu cetățenii, va asigura transparența documentelor, va ușura viața oamenilor și va reduce posibilitatea coruperii funcționarilor.
Această opinie a fost exprimată de către consilierul independent al Consiliului municipal Chișinău, președintele companiei DAAC Hermes, Vasile Chirtoca, într-un interviu pentru postul de radio Europa Liberă, transmite Noi.md.
El a menționat că, în prezent, pune în gardă ordinea de transmitere în primărie a documentelor privind punerea în aplicare a diferitelor drepturi de proprietate ale persoanelor fizice și juridice, examinarea cererilor de închiriere, de prelungire, privatizare etc.
De exemplu, de la Direcția Arhitectură și Construcții, care include gestiunea terenurilor, consilierii municipali nu pot obține timp îndelungat din Registrul de Cazuri, date pentru care s-au adresat locuitorii și persoanele juridice ale orașului pentru a-și rezolva problemele privind privatizarea, prelungirea contractului de închiriere sau pur și simplu de închiriere.
"Există mii de astfel de cazuri acolo, dar funcționarii nu folosesc mijloace pentru a evita să ne dea acest registru. M-am confruntat după exemplul propriei mele companii, că din 2012 în primărie se află dosarul privind prelungirea contractul de închiriere. Am aflat despre asta abia în 2017. În tot acest timp, cererea noastră de reînnoire a contractului de închiriere nu a fost revăzută. Și acum decizia de a o aduce la ședința consiliului municipal poate fi luată doar de către angajații primăriei", a declarat Vasile Chirtoca, menționînd importanța asigurării transparenței în aceste probleme și crearea unui sistem electronic de circulație a documentelor.
În plus, potrivit consilierului municipal independent, unul dintre principiile luptei împotriva corupției în cadrul primăriei va fi reducerea la minimum a contactelor directe ale funcționarilor cu cetățenii, prin introducerea diferitor sisteme și servicii de informare. În special, site-ul web al primăriei ar trebui să devină un sistem de deservire interactivă a cetățenilor în așa mod, încît circulația documentului să poată fi văzută în orice moment și locuitorii să-și poată rezolva majoritatea problemelor fără contact cu funcționarii, prin intermediul internetului (online).
"Toate adresările cetățenilor trebuie transferate în formă electronică. Ar trebui să existe o resursă electronică - de exemplu, site-ul primăriei, pe care să se vadă circulația tuturor documentelor. Uneori un document, ajungînd în primăriei, se pierde. De exemplu, în martie 2017, consiliul municipal a decis să reia activitatea depozitului de gunoi din Țînțăreni. Există o stenogramă a acelei ședințe, un video a votării, dar însuși proiectul de decizie a fost pierdut de secretariat și a trebuit să-l restabilim timp de un an", a spus Vasile Chirtoca.
"Totul ar trebui transferat pe o bază electronică pentru a exclude cît mai mult comunicarea oamenilor cu funcționarii. Este important să se asigure accesul angajaților primăriei la principalele baze de informații și la resursele statului: fondul social, sistemul fiscal, sistemul de pașapoarte, sistemul cadastral și așa mai departe. De ce ar trebui o persoană să solicite anumite documente dacă în diferite structuri ale statului ele există în format electronic? Dar pentru asta trebuie asigurat accesul la ele, ceea ce este destul de simplu de realizat. De exemplu, un om s-a adresat la primărie cu o problemă. A scris o cerere, a indicat esența adresării și toate datele din buletin, iar mai departe, băieții, căutați singuri în bazele de date electronice, ele toate sînt acolo. Acest set de măsuri ar facilita considerabil viața cetățenilor și ar reduce posibilitatea coruperii funcționarilor", a spus consilierul independent al Consiliului municipal Chișinău, președintele DAAC Hermes.
Source:
Как Попшой комментирует информацию о намерении властей ввести визы для граждан России
Компания DAAC Hermes получила Сертификат доверия как самый честный налогоплательщик ©
Депутаты Парламента Республики Молдова в гостях у Viorica Cosmetic: Нам есть чем гордиться ©
Китай введет безвизовый режим для граждан ряда стран
АГУ предоставляет новый вид услуг гражданам Молдовы в Израиле и России
МИД Молдовы дал разъяснения по поводу заблокированных в Греции молдавских граждан
- Мудрая притча о школе и воспитании
- Звуковой геноцид населения! Зачем в 1953 году поменяли частоту музыки?
- Бездомные куры на Гавайях: экологический феномен и его последствия +(Видео)
- Черный список продуктов, категорически не подходящих для завтрака
- Чувствуете постоянную усталость и слабость? Виноват дефицит этого минерала!
- Письменность: одно из важнейших изобретений
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1906
- Populația:
- 1312 locuitori
Bălţata este un sat şi comună din raionul Criuleni. Din componenţa comunei fac parte patru localităţi: Bălţata de Sus, Bălţata, Sagaidacul de Sus şi Sagaidac. Satul este situat la o distanţă de 28 km de oraşul Criuleni şi la 14 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntul din anul 2004 populaţia satului constituie 1312 oameni. Satul Bălţata a fost întemeiat între anii 1906–1910.
Comments
(0)