|
Unii producători de mașini ar trebuie să nu mai producă "sicrie pe roți"
Accidentul condamnat pe scară largă din centrul Moscovei, al cărui vinovat s-a dovedit a fi vestitul actor rus Mihail Efremov, iar ca urmare a acestui accident a murit șoferul furgonetei Lada, Serghei Zaharov, a evidențiat o altă problemă, care nu a căpătat o atenție cuvenită, și anume - siguranța mașinii și producția mașinilor de o calitate evident scăzută, care, de fapt, chiar de la bun început sînt un fel de"sicrie pe roti", iar în caz de accident, viața conducătorului auto poate fi salvată doar de un miracol, dar nu de airbag și, în general, de mașina trainică și de încredere.
Se știe că producătorii auto care se respectă cheltuie mulți bani pentru a crea mașini cu adevărat sigure, deoarece aproape toți proprietarii de automobile sînt de părere că mijlocul de transport trebuie să fie în primul rînd sigur, nu numai rapid, economic, spațios, cu un design atractiv, portbagaj încăpător și așa mai departe.
Producătorii de automobile efectuează numeroase teste de siguranță. Un astfel de test se numește crash-test, iar scopul său este de a determina modul în care mașina se comportă la ciocnirea cu diferite obiecte și ce trebuie făcut pentru a spori siguranța pasagerilor și a șoferului.
Evaluarea se face prin efectuarea unuia sau mai multor lovituri pe obstacol la viteză medie sau mare: ciocnire frontală, lovitură laterală, din spate. În același timp, prioritatea este acordată loviturii frontale, deoarece aceasta este cea mai mortală.
În aceste crash-teste sînt lovite mașini cu manechini bărbați, femei și copii, și întregul proces este monitorizat de sistemul de senzori din mașină și de pe manechine, care transmit informațiile pe computer și de aparatul digital de fotografiat de mare viteză, care va înregistra accidentul în cel mai mic detaliu, care nu pot fi observate cu ochiul liber. Toată informația colectată este analizată și, dacă este necesar, se fac schimbări în construcția mașinii, întărind elementele potențial periculoase.
În același timp, în aceste crash-teste poate fi lovită nu o singură mașină, deoarece siguranța este o muncă grijulie și minuțioasă a inginerilor și nici un model nu ar trebui să iasă la lumină pînă cînd probabilitatea de supraviețuire nu va fi de cel puțin 75%.
Fotografia cu furgoneta Lada, în care circula curierul Serghei Zaharov, în care a zburat Jeep Grand Cherokee al lui Mihail Efremov, a făcut înconjurul lumii și este greu de crezut că această mașină a trecut cîndva cu succes crash-testele necesare și a primit calificative înalte privind siguranța. În caz contrar, Serghei Zaharov ar fi rămas probabil în viață, iar mașina lui nu s-ar fi transformat într-o grămadă de metal.
Se știe că industria auto rusă are o mulțime de probleme și îi este greu să reziste concurenței de pe piață, iar mașinile unor mărci atrag cumpărătorii doar prin prețul scăzut, dar ei nu se gîndesc de ce costul este atît de scăzut, nu bănuiesc, din contul la ce au o astfel de economie și cumpără mașina cu speranța la același noroc.
Cu toate acestea, acel tragic accident din centrul Moscovei a arătat clar cît de important este să ne gîndim în primul rînd la siguranța mașinilor, iar unele mărci ar trebui să nu mai producă sicrie pe roți. Este cunoscut faptul că, în fabricile unor mărci, oamenii fură și consecințele sînt evidente. Concluzii ar trebui să facă atît persoanele fizice, cît și companiile care cumpără mașini, camionete de marfă pentru transport. Ei ar trebui să atragă o mare atenție și rating-urilor de siguranță a automobilelor.
De exemplu, mulți consideră Volvo drept cel mai sigur brand de mașini, care este numit lider în domeniul securității, care crează și implementează soluții inovatoare, noi tehnologii care i-au protejat de traume și au salvat nenumeroase vieții din întreaga lume. Aceste inovații sînt rezultatul unei abordări unice a companiei Volvo în industria automobilelor privind securitatea - o abordare sistemică bazată pe date reale privind accidentele rutiere.
Source:
- В какие сроки в Румынии надеются присоединиться к Шенгену
- Голосование диаспоры: запретить или отрегулировать?
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1471
- Populația:
- 996 locuitori
Poiana este un sat şi comună din raionul Soldăneşti. Poiana este unicul sat din comuna cu acelaşi nume situat la o distanță de 10 km de orașul Șoldănești și la 85 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituie 996 de oameni. Prima mențiune documentară a satului Poiana datează din anul 1471.
Comments
(0)