Go to section: Nature and tourism
06 july 2021, 16:00 Nature and tourism views 4457
Trenul Chișinău - Odessa. Cînd va relua CFM transportul internațional de călători
06 july 2021, 16:00 Nature and tourism views 4457

Trenul Chișinău - Odessa. Cînd va relua CFM transportul internațional de călători

Reluarea traficului internațional de călători este cea mai importantă problemă de care se va preocupa în primul rînd conducerea Căii Ferate din Moldova, sperînd să o rezolve în viitorul apropiat.

Acest lucru a fost declarat pentru Newsmaker.md de către Oleg Tofilat, noul director al Întreprinderii de Stat „Calea Ferată din Moldova, relatează Noi.md.

Potrivit acestuia, acest lucru depinde de anumite aspecte politice pe țări și standarde sanitare.

„Dar cu acestea din urmă este mai ușor, prin urmare, cred că problema reluării traficului internațional de pasageri va fi rezolvată în viitorul apropiat. Există, de asemenea, detalii tehnice: în ce măsură echipamentele noastre corespund cerințelor de siguranță. Și există o problemă economică: dacă putem să ne permitem acest lucru sub aspect financiar”, a remarcat Oleg Tofilat.

El a recunoscut că transportul internațional este, în principiu, profitabil.

„Dar vreau să văd ce bani vom avea. Dacă în primele luni [după reluarea transportului] apar pierderi, trebuie să vedem de unde obținem bani pentru a le acoperi”, a spus noul șef al CFM.

Potrivit acestuia, în primul rînd este necesar să se deschidă ruta Chișinău-Odessa cît mai curînd posibil. „Acesta este cel mai atractiv transport către Odessa. A fost mereu în căutare”, a spus Oleg Tofilat.

Referindu-se la viitorul traficului intern de călători care este neprofitabil din cauza numărului mic de pasageri și a prețurilor scăzute ale biletelor, el a menționat că angajații CFM folosesc adesea aceste trenuri.

„Trebuie să înțelegem că Calea Ferată nu poate asigura transportul social din contul său. Prin urmare, trebuie doar să calculăm cît de multe salarii ne costă întreținerea trenurilor locale. Trebuie să vedem dacă colectăm toate veniturile de la pasageri, cît de înțelept cheltuim banii și dacă cheltuielile pot fi optimizate. Dar nu-mi fac iluzii în acest sens. Acum acoperim mai puțin de 5% din cheltuieli pe rutele locale”, a spus noul șef al CFM.

„Să presupunem că cheltuim 100 de lei pe rută și cîștigăm 5 lei pe ea. Dacă dublăm prețurile, vom cîștiga 10 lei și vom cheltui aceiași 100 de lei. Dacă îmbunătățim controlul și reducem numărul de călători fără bilet, să spunem că cîștigurile vor crește la 20 de lei, dar cheltuielile vor rămîne aceleași și vor fi în continuare de cinci ori mai mari decît venitul. Ce să facem atunci? Să înțelegem cît de mult sînt solicitate aceste servicii pe piață. Dacă acest tren este plin, atunci să-l declarăm un serviciu important din punct de vedere social. Astfel de servicii sînt comandate [și plătite] de stat - este o practică europeană”, a declarat Oleg Tofilat.

Source: noi.md

Keywords:

tren , calea ferata , Odesa

Comments

 (0)
 
*
3 characters or more, Latin letters only

*
Anti-SPAM code:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Settlements of Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1620
Populația:
1213 locuitori

Petruşeni este un sat şi comună din raionul Rîşcani. Petruşeni este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 41 km de orașul Rîșcani și la 195 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1213 oameni. Satul Petrușeni a fost menționat documentar în anul 1620.

Library
Electronic library of www.moldovenii.md contains books, documents, audio and video materials about the Moldavian history, culture and civilization from the ancient time to nowadays.