|
Șoferii de pe microbuzele interurbane nu se grăbesc să-și obțină categoria de confort (Video)
Conducătorii de pe microbuzele interurbane nu se grăbesc să-și obțină categoria de confort. Deși au trecut mai bine de două săptămîni de cînd a început etapa de verificare a unităților de transport, în stațiile de testare, ce eliberează certificatele de clasificare pe categorii, bate vîntul.
Majoritatea reprezentanților de la auto-service-uri spun că nu au clienți. Șeful Asociației Transportatorilor afirmă că șoferii au lăsat acest lucru pe mai tîrziu, pentru că prima etapă se încheie abia la sfîrșitul lunii martie. Între timp, pasagerii continuă să călătorească în aceleași condiții de pînă acum, transmite NOI.md cu referire la tv8.md.
Deși prima perioadă de testare a autevehiculelor a început de la 1 februarie, șoferii nu se grăbesc să facă coadă la stațiile de testare pentru a-și obține categoria de confort pentru unitățile de transport.
Nicolae Rusu, auditor intern, stație de testare: „Pînă la momentul actual, nu a fost clasificat niciun autocar. De ce? Nu sîntem la curent. Au fost unele solicitări din partea transportatorilor, dar nu s-au prezentat".
Bate vîntul și în alte stații de testare. Am telefonat practic la toate auto service-urile din municipiul Chișinău, iar 90 la sută ne-au spus că șoferii vor apărea mai tîrziu.
Reprezentant, stație de testare: „Eu sînt în listă, dar nu am programa instalată. Ar trebui să o instalați? Eu programa o instalez, dar nu am microbuze".
Reprezentant, stație de testare: „Ideea e că la moment ei stau și beau ceai. Nu avem nicio mașină, mai ales microbuz. Cîți clienți ați avut pînă acum? Abia trei unități am dat".
Reprezentant, stație de testare: „Nu avem planificate astăzi. Transportatorii au spus că de la 1 martie vor începe. Acum le pregătesc, le repară".
Alți reprezentanți ai stațiilor, incluse în lista emisă de Agenția Națională Transport Auto, spun că au refuzat să verifice microbuzele pe motiv că nu ar avea un expert.
Reprezentant, stație de testare: „Noi sîntem incluși în listă, dar nu sîntem obligați. De ce? La moment, noi nu avem un expert care deține certificatul de INTERBUS".
Iar la această stație s-au prezentat 12 șoferi de micorbuze, dintre care doar unul a reușit să obțină cu prima categorie de confort.
Sergiu Balan, expert: „Primul lucru pe care-l facem e identificarea unității de transport după codul automobilului".
Ulterior, experții fotografiază microbzul în cele mai mici detalii din exterior și interior, iar toate ajung ulterior la ANTA pentru a fi analizate și de specialiștii agenției.
Sergiu Balan, expert: „Se fac măsurările la fiecare scaun în parte. Se măsoară înălțimea spătarului și distanța dintre scaune. În fișa de examinare se indică cea mai mica distanță. Chiar dacă un singur scaun nu corespunde, nu i se eliberează certificate".
Pe lîngă scaune curate și confortabile, sub lupa experților ajunge iluminarea, podeaua, perdelele, dar și cotierele din microbuzele ce transportă pasageri.
Sergiu Balan, expert: „La categoria a doua este doar iluminare interioară, la categoria întîi – iluminare este la fiecare pasager. Totodată, la categoria întîi toate cotierele trebuie să fie în stare bună, aparatul de aer condiționat și instalația de încălzire autonomă".
Șoferii de la Gara Auto Centru, spun că nu au de ce se grăbi să obțină categoria de confort.
„Încă nu. De ce ? Avem timp. Ați început să îmbunătățiți condițiile? Încă nu. Avem timp, am spus".
„Nu am trecut încă. De ce? Așteptăm, sîntem programați. Rîndul e mare? Nu, sîntem programați pentru aprilie. Între timp îmbunătățiți condițiile? Vopsim, aducem tot în regulă. Trecem".
„Vom trece toți testarea. Cînd? Cînd vor spune șefii. Condițiile le-ați îmbunătățit? Cum le vedeți...Se simt confortabil aici călătorii? Eu cred că da".
Alții au dat vina pe drumurile din țară care le dau mari de cap.
„Drumurile sînt foarte rele. Mai întîi trebuiau drumurile de făcut? Da, iar apoi confort. Îl faci într-o parte, iar apoi se rupe în altă parte".
Potrivit șeful Asociației Transportatorilor, pînă acum, doar 65 de unitățile de transport din 2700 au trecut testarea. Oleg Alexa spune că majoritatea companiilor se vor limita la categoria a doua, pe motiv că pentru prima categorie sînt necesare prea multe investiții. Ministrul Economiei, Anatol Usatîi declara anterior că toate companiile de transport vor trebui să treacă certificarea în trei etape.
Anatol Usatîi, ministrul economiei: „Prima etapă – 30 la sută din parc. Termen limită – 30 martie. A doua etapă, 30 iunie, încă 30 la sută, și ultima etapă – la sfîrșitul luni septembrie".
Testarea microbuzelor de pe rutele interurban a fost impusă în contextul majorării tarifelor la călătoriile interurbane, de pe 1 ianuarie 2020. Acestea au crescut de la 48 de bani pînă la 60 de bani per kilometru pentru vehiculele de tip standard și cu pînă la 70 de bani per kilometru pentru vehiculele de tip confort.
Testarea unităților de transport a început din data de 1 februarie, în baza unui grafic stabilit de Agenția Națională pentru Transport Auto și doar la anumite stații. Perioada de verificare a tuturor microbuzelor și autobuzelor de rută se încheie pe 1 octombrie.
Source:
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
- Объявлено предупреждение о поездках в Болгарию
- В столице прошла сессия в рамках проекта YMCA Digital Media Hub Chisinau ©
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- sec. XX
- Populația:
- 340 locuitori
Gordineştii Noi este un sat din cadrul oraşului Edineţ, raionul Edineţ. Satul Gordineştii Noi se află la 5 km de oraşul Edineţ, la 13 km de staţia de cale ferată Brătuşeni, 207 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituie 340 locuitori. Satul Gordineştii Noi a fost întemeiat la începutul secolului XX.
Comments
(0)