![]() |
Drumuri mai bune spre posturile de frontieră
Cele mai deteriorate drumuri de acces spre posturile de frontieră din țară vor fi reabilitate, anunță autoritățile.
Porțiunile de carosabil care urmează a fi reparate, dar și măsurile ce necesită a fi întreprinse în acest sens au fost discutate în cadrul întrevederii dintre directorul Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie, cu secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii în domeniul construcțiilor și infrastructurii drumurilor, Anatol Usatîi.
În primă fază, proiectul de reabilitare vizează construcția capitală a celor mai impracticabile porțiuni de drum. Este vorba despre tronsoanele care duc spre punctele de trecere „Larga-Kelmențî" (cca 5 km), „Unguri-Bronnița" (cca 6,3 km) și tronsonul cuprins între punctele de trecere „Giurgiulești-Reni" și „Giurgiulești-Galați" (cca 1,2 km).
Actualmente, starea nesatisfăcătoare a drumurilor de acces către „Larga-Kelmențî" îi determină pe participanții la traficul transfrontalier să opteze pentru posturile vamale „Otaci" sau „Criva", unde, în consecință, sînt atestate cele mai mari valori de trafic de la frontiera moldo-ucraineană. Potrivit datelor deținute, posturile vamale „Otaci" și „Criva" sînt traversate săptămînal de circa 6 449 și, respectiv, 5916 unități de transport, în timp ce prin „Larga-Kelmențî" se înregistrează doar 941 de traversări.
Potrivit Serviciului Vamal, reabilitarea acestor sectoare de drum ar permite degajarea traficului prin cele două posturi vamale, iar odată cu instituirea controlului vamal în „Unguri-Bronnița", fluxurile menționate s-ar dispersa și mai mult.
De asemenea, se preconizează ca proiectul de reabilitare să includă și reparația porțiunilor de drum din proximitatea zonelor de control vamal care urmează a fi inaugurate la Sculeni, Costești și Giurgiulești, precum și extinderea acostamentului drumurilor de acces spre noua zonă de control vamal din Otaci.
În cadrul aceluiași proiect este planificată și reabilitarea căii de acces spre postul vamal „Palanca" din direcția Republicii Moldova, iar porțiunea de drum înspre Ucraina va fi construită în cadrul proiectului de construcție a punctului de trecere „Palanca" pentru realizarea controlului comun pe teritoriul țării noastre. Extinderea zonei de control vamal și construcția sectorului de drum înspre Ucraina va fi realizată prin intermediul PNUD Moldova, care este și partenerul de implementare a proiectului de construcție a noului punct de trecere.
Costul lucrărilor pentru ambele porțiuni de drum este estimat la cca 730 000 de euro, bani ce urmează a fi alocați din fondurile guvernamentale.
Source:
Как Попшой комментирует информацию о намерении властей ввести визы для граждан России
Компания DAAC Hermes получила Сертификат доверия как самый честный налогоплательщик ©
Депутаты Парламента Республики Молдова в гостях у Viorica Cosmetic: Нам есть чем гордиться ©
Китай введет безвизовый режим для граждан ряда стран
АГУ предоставляет новый вид услуг гражданам Молдовы в Израиле и России
МИД Молдовы дал разъяснения по поводу заблокированных в Греции молдавских граждан
- Идея для сбора дождевой воды (Видео)
- Три кита знаменитой на весь мир системы педагога Антона Макаренко
- Мудрая притча о школе и воспитании
- Звуковой геноцид населения! Зачем в 1953 году поменяли частоту музыки?
- Бездомные куры на Гавайях: экологический феномен и его последствия +(Видео)
- Черный список продуктов, категорически не подходящих для завтрака
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1552
- Populația:
- 271 locuitori
Rediul de Jos este un sat din cadrul comunei Albineţul Vechi, raionul Făleşti. Localitatea se află la distanța de 10 km de orașul Fălești și la 136 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituie 271 de oameni. Satul Rediul de Jos a fost menționat documentar în anul 1552.
Comments
(0)