|
Drumuri mai bune spre posturile de frontieră
Cele mai deteriorate drumuri de acces spre posturile de frontieră din țară vor fi reabilitate, anunță autoritățile.
Porțiunile de carosabil care urmează a fi reparate, dar și măsurile ce necesită a fi întreprinse în acest sens au fost discutate în cadrul întrevederii dintre directorul Serviciului Vamal, Vitalie Vrabie, cu secretarul de stat al Ministerului Economiei și Infrastructurii în domeniul construcțiilor și infrastructurii drumurilor, Anatol Usatîi.
În primă fază, proiectul de reabilitare vizează construcția capitală a celor mai impracticabile porțiuni de drum. Este vorba despre tronsoanele care duc spre punctele de trecere „Larga-Kelmențî" (cca 5 km), „Unguri-Bronnița" (cca 6,3 km) și tronsonul cuprins între punctele de trecere „Giurgiulești-Reni" și „Giurgiulești-Galați" (cca 1,2 km).
Actualmente, starea nesatisfăcătoare a drumurilor de acces către „Larga-Kelmențî" îi determină pe participanții la traficul transfrontalier să opteze pentru posturile vamale „Otaci" sau „Criva", unde, în consecință, sînt atestate cele mai mari valori de trafic de la frontiera moldo-ucraineană. Potrivit datelor deținute, posturile vamale „Otaci" și „Criva" sînt traversate săptămînal de circa 6 449 și, respectiv, 5916 unități de transport, în timp ce prin „Larga-Kelmențî" se înregistrează doar 941 de traversări.
Potrivit Serviciului Vamal, reabilitarea acestor sectoare de drum ar permite degajarea traficului prin cele două posturi vamale, iar odată cu instituirea controlului vamal în „Unguri-Bronnița", fluxurile menționate s-ar dispersa și mai mult.
De asemenea, se preconizează ca proiectul de reabilitare să includă și reparația porțiunilor de drum din proximitatea zonelor de control vamal care urmează a fi inaugurate la Sculeni, Costești și Giurgiulești, precum și extinderea acostamentului drumurilor de acces spre noua zonă de control vamal din Otaci.
În cadrul aceluiași proiect este planificată și reabilitarea căii de acces spre postul vamal „Palanca" din direcția Republicii Moldova, iar porțiunea de drum înspre Ucraina va fi construită în cadrul proiectului de construcție a punctului de trecere „Palanca" pentru realizarea controlului comun pe teritoriul țării noastre. Extinderea zonei de control vamal și construcția sectorului de drum înspre Ucraina va fi realizată prin intermediul PNUD Moldova, care este și partenerul de implementare a proiectului de construcție a noului punct de trecere.
Costul lucrărilor pentru ambele porțiuni de drum este estimat la cca 730 000 de euro, bani ce urmează a fi alocați din fondurile guvernamentale.
Sursa:
- Încă cîțiva moldoveni au revenit acasă din Liban
- La Chișinău va avea loc un concert de excepție al lui Constantin Moscovici, Tamarei Gverdțiteli și t…
- Guvernul sporește protecția specială a copiilor împotriva deplasării în străinătate și reținerii ili…
- Ninsorile au acaparat România: Zonele în care stratul de omăt are deja 20 cm
- Alertă de călătorie în Bulgaria
- La Chișinău a avut loc o nouă sesiune în cadrul proiectului YMCA Digital Media Hub Chișinău ©
- Capodopere florale de toamnă și iarnă de la XOstudio FLOWERS: Dăruiți magia sărbătorilor! ©
- Вă rugăm să beți acest amestec înainte de culcare, și veți elimina din organism tot ce ați mâncat pe…
- La Chișinău va avea loc un concert de excepție al lui Constantin Moscovici, Tamarei Gverdțiteli și t…
- La Chișinău a avut loc o nouă sesiune în cadrul proiectului YMCA Digital Media Hub Chișinău ©
- Machu Picchu și enigmele sale (+Foto)
- Peste o sută de tineri au participat la Jocurile Curate, curățînd rezervația Orheiul Vechi
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- sec. XVIII
- Populația:
- 1800 locuitori
Caragaș este un sat și comună din Unitățile Administrativ-Teritoriale din Stînga Nistrului, Republica Moldova. Localitatea se află la distanța de 4 km de orașul Slobozia și la 94 km de Chișinău. Conform datelor din anul 2000, populaţia satului constituia circa 1800 de oameni. Satul Caragaș a fost întemeiat în secolul XVIII.
Comentarii
(0)