|
În Chişinău problema parcării pe trotuare se acutizează
Majoritatea trotuarelor din oraşul Chişinău sunt zilnic transformare în locuri de parcare, acestea devenind impracticabile pentru trecători. Managementul necorespunzător al parcărilor stradale afectează calitatea vieţii din oraş. Nu există semne de circulaţie rutieră referitor la modalitatea de parcare pe partea laterală a străzilor. Concluziile au fost formulate de către Stanislav Ghileţchi, expertul Institutului de Politici şi Reforme Europene, marţi seara, 26 septembrie în cadrul unor audieri publice pe marginea unui proiect privind lipsa spaţiului public pentru pietoni.
Stanislav Ghileţchi spune că proiectul, care prevede inclusiv recomandări, a fost elaborat în urma unui chestionar la care au participat aproape 200 de locuitori ai capitalei. Potrivit lui Stanislav Ghileţchi, chişinăuienii constată faptul că spaţiul public este aglomerat de maşini, din cauza lipsei semnalizării prin marcaj rutier şi a semnelor de circulaţie rutieră referitor la modalitatea de parcare recomandată de către autorităţi. „De regulă, modalitatea de parcare este lăsată la discreţia şoferilor care deseori încalcă marcajul care nu le permite să parcheze pe acea parte a străzi", a declarat Stanislav Ghileţchi.
Printre propunerile privind recuperarea trotuarelor pentru pietoni, potrivit lui Stanislav Ghileţchi, se numără marcarea şi semnalizarea corespunzătoare a locurilor de parcare, instalarea barierelor fizice şi trecerea treptată la parcarea paralelă. Potrivit expertului, este nevoie să fie revizuite indicatoarele rutiere care sunt instalate în Chişinău referitor la parcarea autoturismelor, iar autorităţile să decidă modul exact de parcare. Expertul mai susţine că sunt lipsă marcajele rutiere care reglementează spaţiile de parcare pe partea laterală a străzilor.
În opinia lui Stanislav Ghileţchi, instalarea barierelor metalice ar fi cea mai eficientă modalitate de a disciplina şoferii şi a interzice parcarea pe trotuare. „Pe lîngă faptul că în Chişinău nu se ajung locuri de parcare, spaţiul de pe carosabil nu este utilizat eficient de către conducătorii auto. Şoferii nu ştiu unde şi cum să parcheze, odată ce unul şi-a parcat maşini neregulamentar, alţii îl urmează", a conchis expertul.
Elaborarea proiectului are drept scop de a ajuta autoritățile publice locale în găsirea soluțiilor privind recuperarea trotuarelor pentru pietoni. Documentul va ajunge pe masa Consiliului municipal Chişinău.
Source:
- Как Попшой комментирует информацию о намерении властей ввести визы для граждан России
- Компания DAAC Hermes получила Сертификат доверия как самый честный налогоплательщик ©
- Депутаты Парламента Республики Молдова в гостях у Viorica Cosmetic: Нам есть чем гордиться ©
- Китай введет безвизовый режим для граждан ряда стран
- АГУ предоставляет новый вид услуг гражданам Молдовы в Израиле и России
- МИД Молдовы дал разъяснения по поводу заблокированных в Греции молдавских граждан
- Идея для сбора дождевой воды (Видео)
- Три кита знаменитой на весь мир системы педагога Антона Макаренко
- Мудрая притча о школе и воспитании
- Звуковой геноцид населения! Зачем в 1953 году поменяли частоту музыки?
- Бездомные куры на Гавайях: экологический феномен и его последствия +(Видео)
- Черный список продуктов, категорически не подходящих для завтрака
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1913
- Populația:
- 455 locuitori
Suvorovca este un sat din cadrul comunei Pompa, raionul Făleşti. Localitatea se află la distanța de 28 km de orașul Fălești și la 124 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 455 de oameni. Satul Suvorovca a fost înființat în anul 1913.
Comments
(0)