|
În Chişinău problema parcării pe trotuare se acutizează
Majoritatea trotuarelor din oraşul Chişinău sunt zilnic transformare în locuri de parcare, acestea devenind impracticabile pentru trecători. Managementul necorespunzător al parcărilor stradale afectează calitatea vieţii din oraş. Nu există semne de circulaţie rutieră referitor la modalitatea de parcare pe partea laterală a străzilor. Concluziile au fost formulate de către Stanislav Ghileţchi, expertul Institutului de Politici şi Reforme Europene, marţi seara, 26 septembrie în cadrul unor audieri publice pe marginea unui proiect privind lipsa spaţiului public pentru pietoni.
Stanislav Ghileţchi spune că proiectul, care prevede inclusiv recomandări, a fost elaborat în urma unui chestionar la care au participat aproape 200 de locuitori ai capitalei. Potrivit lui Stanislav Ghileţchi, chişinăuienii constată faptul că spaţiul public este aglomerat de maşini, din cauza lipsei semnalizării prin marcaj rutier şi a semnelor de circulaţie rutieră referitor la modalitatea de parcare recomandată de către autorităţi. „De regulă, modalitatea de parcare este lăsată la discreţia şoferilor care deseori încalcă marcajul care nu le permite să parcheze pe acea parte a străzi", a declarat Stanislav Ghileţchi.
Printre propunerile privind recuperarea trotuarelor pentru pietoni, potrivit lui Stanislav Ghileţchi, se numără marcarea şi semnalizarea corespunzătoare a locurilor de parcare, instalarea barierelor fizice şi trecerea treptată la parcarea paralelă. Potrivit expertului, este nevoie să fie revizuite indicatoarele rutiere care sunt instalate în Chişinău referitor la parcarea autoturismelor, iar autorităţile să decidă modul exact de parcare. Expertul mai susţine că sunt lipsă marcajele rutiere care reglementează spaţiile de parcare pe partea laterală a străzilor.
În opinia lui Stanislav Ghileţchi, instalarea barierelor metalice ar fi cea mai eficientă modalitate de a disciplina şoferii şi a interzice parcarea pe trotuare. „Pe lîngă faptul că în Chişinău nu se ajung locuri de parcare, spaţiul de pe carosabil nu este utilizat eficient de către conducătorii auto. Şoferii nu ştiu unde şi cum să parcheze, odată ce unul şi-a parcat maşini neregulamentar, alţii îl urmează", a conchis expertul.
Elaborarea proiectului are drept scop de a ajuta autoritățile publice locale în găsirea soluțiilor privind recuperarea trotuarelor pentru pietoni. Documentul va ajunge pe masa Consiliului municipal Chişinău.
Sursa:
- Cum comentează Popșoi informațiile privind intenția autorităților de a introduce vize cetățenilor ru…
- Compania DAAC Hermes S.A. a primit Certificatul de credibilitate ca cel mai onest contribuabil ©
- Deputați din Parlamentul Republicii Moldova în vizită la SA Viorica Cosmetic: "Avem cu ce ne mîndri"…
- China va introduce regimul de călătorie fără viză pentru cetățenii mai multor țări
- Cu ce anunț vine ASP pentru moldovenii aflați în Israel și Rusia
- Cazul moldovenilor blocați în Grecia: Cu ce precizări vine Ministerul de Externe de la Chișinău
- Scrisul: una dintre cele mai importante invenții
- Marcus Cato, senator roman, a învățat limba greacă la vârsta de 80 de ani
- Femeile misterioase moire care au construit megaliții din Portugalia (+Foto)
- Suta de Movile - un monument natural unic pe teritoriul Moldovei (+Foto)
- Eco-Plantația Viopark: Inima Verde a Cosmeticelor Viorica
- Meteoritul din Sahara s-a dovedit a fi un fragment din scoarța unei protoplanete
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Oraș
- Prima atestare:
- 1813
- Populația:
- 13756 locuitori
Taraclia este un oraş din Republica Moldova, centrul administrativ al raionului Taraclia. Amplasat în sudul stepei Bugeacului, pe partea stîngă a rîului Lunguţa, oraşul Taraclia este situat la o distanţă de 161 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia oraşului Taraclia constituie 13756 locuitori. Localitatea Taraclia a fost înfiinţată în anul 1813 de colonişti moldoveni, bulgari şi găgăuzi care s-au strămutat din teritoriile de dincolo de Prut şi Dunăre.
Comentarii
(0)