02 april 2015, 09:33 views 12289
02 april 2015, 09:33 views 12289

150 mln lei pentru modernizarea infrastructurii din Capitală


Foto: www.moldovenii.md

În 2015, alte patru străzi din municipiul Chișinău vor intra în reparație în cadrul programului „Genesis", finanțat de BERD și BEI. Este vorba de str. Ion Creangă, str. 31 August 1989, str. Alexandru cel Bun și str. Tighina. În acest sens, în bugetul Capitalei au fost prevăzute 150 mln de lei, transmite UNIMEDIA.

Declarații în acest sens au fost făcute de către primarul general de Chișinău, Dorin Chirtoacă, în cadrul ședinței săptămânale a serviciilor și subdiviziunilor din cadrul administrației locale.

Circa 33 mln lei este costul aproximativ al proiectului de modernizare a străzii Ion Creangă din sectorul Buiucani al Capitalei. „Str. Ion Creangă este într-o stare avansată de uzură, putem spune chiar de degradare. Aici este inclus și costul de reabilitare a rețelelor subterane, care au mai rămas să fie reabilitate. Apoi intră costurile de mentenanță anuală, circa 5-7 mln lei. Este un proiect pilot pentru municipiu, în care strada ar urma să fie modernizată, cum a fost modernizată și str. Alecu Russo, iar după aceea, întreținerea străzii ar urma să fie făcută aparte de același antreprenor care a reparat-o", a menționat edilul-șef al Capitalei.

Amintim că str. Ion Creangă, pe porțiunea dintre străzile E. Coca - V. Belinski, a fost închisă pe parcursul a trei luni de vară din 2012, când au fost efectuate lucrări de pozare a apeductului. Atunci traficul rutier, inclusiv transportul public, a fost redirecționat pe străzile adiacente. Astfel, s-au creat incomodități pentru locatarii din zonă, str. I.Creangă fiind o arteră principală care face legătura dintre sectorul Buiucani și Centru.

Alte 122 mln sunt prevăzute pentru modernizarea rețelelor subterane și părții carosabile de pe str. 31 August 1989, str. Alexandru cel Bun și str. Tighina.

Totodată, conform programului BEI și BERD, alte 100 mln lei urmează să fie identificate pentru reparații de infrastructură.

De asemenea, în 2015 Direcția Transport Public și Căi de Comunicație din cadrul Primăriei Chișinău își propune să modernizeze câteva zeci de treceri de pietoni. Este vorba de un program de securizare trecerilor de pietoni unde au loc cel mai des accidente.

Potrivit lui Dorin Chirtoacă, pentru modernizarea unei treceri de pietoni se va cheltui circa 35-50 mii lei cel puțin. 20-25 mii va costa doar limitatorul de viteză. Alte lucrări includ amplasarea indicatoarelor rutiere reflectorizante, a iluminatului public și un nou marcaj.

UNIMEDIA reamintește că printre străzile care au fost reabilitate în cadrul Programului „Genesis" se numără str. Columna, str. Vadul lui Vodă, str. Mihai Viteazu, bd. Grigore Vieru, şos. Munceşti (în perimetrul bd. Decebal - str. Grădina Botanică), bd. Alecu Russo

Străzile care urmează a fi reparate în baza programului anunţat sunt: bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, str. Negruzzi, str. Tighina, str. V. Alecsandri, str. 31 August 1989 şi str. Alexandru cel Bun și porțiunile din străzile: str. Izmail (la intersecţia străzilor Varniţa şi Calea Moşilor), bd. Dacia (perimetrul str. Valea Crucii şi str. Grădina Botanică), str. Burebista (de la şos. Munceşti până la str. Sarmizegetusa), str. Vasile Lupu (str. E. Coca - Vasile Lupu, 87).

Source: unimedia.info

Comments

 (0)
 
*
3 characters or more, Latin letters only

*
Anti-SPAM code:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Settlements of Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1906
Populația:
601 locuitori

Făgădău este un sat din cadrul comunei Ciolacu Nou, raionul Făleşti. Localitatea se află la distanța de 18 km de orașul Fălești și la 109 km de Chișinău. Conform datelor recensământului din anul 2004, populaţia satului constituia 601 locuitori. Satul Făgădău a fost menționat documentar în anul 1906.

Library
Electronic library of www.moldovenii.md contains books, documents, audio and video materials about the Moldavian history, culture and civilization from the ancient time to nowadays.