|
Aproape toate trenurile şi vagoanele, pe care le are Moldova, sînt cu termenul de exploatare depășit
Aproape toate trenurile şi vagoanele pe care le are în dotare Republica Moldova au termenul de exploatare depăşit. O bună parte trebuia să ajungă de mult la fier uzat, însă angajaţii Întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM) fac apropoape imposibilul şi reuşesc să le menţină funcţionale.
Moldova are 56 de locomotive. 12 au fost cumpărate, acum cîţiva ani, din Kazakhstan. Celelalte sînt cu termenul de exploatare depăşit. Potrivit responsabililor de la CFM, ar fi nevoie de încă aproximativ 12 locomotive noi de manevră pentru a putea face faţă cererii de transportare a mărfurilor.
Calea Ferată din Moldova mai deţine aproape 4 mii 500 de vagoane marfare. Peste 2500 mai sînt exploatate. Restul se află în reparaţie sau în testare tehnică.
Dintre acestea, aproximativ 1200 sînt vagoane simple, peste 700- destinate transportării cerealelor şi în jur de 650 vagoane universale. Alte 23 sînt pentru transportarea pasagerilor. Majoritatea au termenul de exploatare depăşit, dar sînt funcţionale.
Flota feroviară a Republicii Moldova mai are cinci trenuri modernizate, cumpărate din România acum mai bine de un deceniu. Unul dintre acestea a ars şi poate fi reparat doar la uzina producătoare. Alte patru sînt pentru operarea curselor naţionale şi internaţionale. CFM mai are un tren vechi de pasageri, dar ar fi nevoie de încă vreo şase noi pentru cursele locale, notează Noi.md cu referire la tvrmoldova.
„Locomotivele Diesel au termenul de exploatare 20 de ani, iar trenurile, 25 de ani. Dacă ar fi să ne orientăm că ultimele vehicule le-am primit în anii 80, iată, se fac mai mult de 30 de ani. Ne străduim să le menţinem funcţionale”, spune Iurie Priguzaa, inginer principal, Depoul de locomotive Chişinău.
În depoul de locomotive, a fost adus şi trenul modernizat care circulă pe linia Chişinău-Iaşi. CFM are în dotare patru astfel de vehicule, care, periodic, trec inspecţia tehnică şi, în cat de necesitate, sînt reparate.
„La moment, nu putem spune că e o problemă stringentă şi nu ne isprăvim cu flota pe care o avem, dar normal, pentru a mări capacitatea de transportare şi pentru a asigura transportarea la timp, de a face faţă solicitărilor sezoniere existente, ar fi bine ca flota să se mărească”, afirmă Dmitri Prohnițchi, şef Serviciul comercial, Î.S. "Calea Ferată din Moldova".
Source:
- Важное объявление для граждан Молдовы в Израиле, касающееся водительских прав
- Важное сообщение посольства Великобритании в Молдове
- Как отказаться от второго гражданства?
- Правительство организует ярмарку вакансий
- МИД выразил соболезнования в связи с гибелью гражданки Молдовы в результате теракта в Тель-Авиве
- Молдаванка погибла в результате теракта в Тель-Авиве
- О нем веками ничего не знали: ученые нашли в Мексике город, основанный 2000 лет назад
- Школьники строят дома для котов (+Видео)
- Не пейте чай в пакетиках
- Дольмен в переводе с бретонского языка - каменный стол
- Очищение кишечника и омоложение всего организма льняной мукой. Потрясающий результат!
- Самая крупная афера человечества: вода в бутылках
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1497
- Populația:
- 3285 locuitori
Măcăreşti este un sat şi comună din raionul Ungheni. Din componenţa comunei fac parte localităţile Frăsineşti și Măcăreşti. Localitatea se află la distanța de 25 km de orașul Ungheni și la 98 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 3285 de oameni. Satul Măcărești a fost menționat documentar în anul 1497.
Comments
(0)