|
Aproape toate trenurile şi vagoanele, pe care le are Moldova, sînt cu termenul de exploatare depășit
Aproape toate trenurile şi vagoanele pe care le are în dotare Republica Moldova au termenul de exploatare depăşit. O bună parte trebuia să ajungă de mult la fier uzat, însă angajaţii Întreprinderii Calea Ferată din Moldova (CFM) fac apropoape imposibilul şi reuşesc să le menţină funcţionale.
Moldova are 56 de locomotive. 12 au fost cumpărate, acum cîţiva ani, din Kazakhstan. Celelalte sînt cu termenul de exploatare depăşit. Potrivit responsabililor de la CFM, ar fi nevoie de încă aproximativ 12 locomotive noi de manevră pentru a putea face faţă cererii de transportare a mărfurilor.
Calea Ferată din Moldova mai deţine aproape 4 mii 500 de vagoane marfare. Peste 2500 mai sînt exploatate. Restul se află în reparaţie sau în testare tehnică.
Dintre acestea, aproximativ 1200 sînt vagoane simple, peste 700- destinate transportării cerealelor şi în jur de 650 vagoane universale. Alte 23 sînt pentru transportarea pasagerilor. Majoritatea au termenul de exploatare depăşit, dar sînt funcţionale.
Flota feroviară a Republicii Moldova mai are cinci trenuri modernizate, cumpărate din România acum mai bine de un deceniu. Unul dintre acestea a ars şi poate fi reparat doar la uzina producătoare. Alte patru sînt pentru operarea curselor naţionale şi internaţionale. CFM mai are un tren vechi de pasageri, dar ar fi nevoie de încă vreo şase noi pentru cursele locale, notează Noi.md cu referire la tvrmoldova.
„Locomotivele Diesel au termenul de exploatare 20 de ani, iar trenurile, 25 de ani. Dacă ar fi să ne orientăm că ultimele vehicule le-am primit în anii 80, iată, se fac mai mult de 30 de ani. Ne străduim să le menţinem funcţionale”, spune Iurie Priguzaa, inginer principal, Depoul de locomotive Chişinău.
În depoul de locomotive, a fost adus şi trenul modernizat care circulă pe linia Chişinău-Iaşi. CFM are în dotare patru astfel de vehicule, care, periodic, trec inspecţia tehnică şi, în cat de necesitate, sînt reparate.
„La moment, nu putem spune că e o problemă stringentă şi nu ne isprăvim cu flota pe care o avem, dar normal, pentru a mări capacitatea de transportare şi pentru a asigura transportarea la timp, de a face faţă solicitărilor sezoniere existente, ar fi bine ca flota să se mărească”, afirmă Dmitri Prohnițchi, şef Serviciul comercial, Î.S. "Calea Ferată din Moldova".
Sursa:
- Haosul de pe Aeroportul Chișinău: Poliția de frontieră vine cu o reacție la nemulțumirea oamenilor
- Persoanele născute în Moldova, avînd cetățenia altor state, pot cere recunoașterea cetățeniei moldov…
- Un nou concert grandios al naistului Constantin Moscovici și Crazy Orchestra
- PROmaraton: Împreună alergăm, împreună salvăm vieți
- Moldova marchează zece ani de liberalizare a regimului de vize
- Un moldovean a decedat în SUA după ce a fost electrocutat de polițiști. Precizările MAE
- Un nou concert grandios al naistului Constantin Moscovici și Crazy Orchestra
- PROmaraton: Împreună alergăm, împreună salvăm vieți
- Nașterea stejarului (Video)
- Interzis cu telefoanele mobile în stradă - regulă stabilită într-un oraș francez
- Cum să te cureți de ciuperci în organism
- Starter de kefir. Rețetă de casă pentru pâine fără drojdie (+Foto)
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1436
- Populația:
- 7430 locuitori
Peresecina este un sat şi comună din raionul Orhei. Peresecina este unicul sat din comuna cu acelaşi nume amplasat intr-o regiune colinară şi de şes, pe rîul Ichel, de-a lungul şoselei dintre Orhei şi Chișinău. Distanţa pînă la Chișinău este de 28 km, până la Orhei 18 km. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituie 7430 de oameni. Prima atestate documentară a satului datează din 4 mai 1436.
Comentarii
(0)