|
Revoluție maritimă în Republica Moldova! Cerealele vor fi transportate pe Prut și Nistru
Mai mult cheiuri ar urma să fi construite de-a lungul rîului Prut și Nistru, pentru a reduce aglomerarea din vămi și costurile de transport, potrivit unui proiect de lege votat de deputați.
Imposibilitatea efectuării schimbului de mărfuri prin intermediul porturilor din Ucraina a perturbat activitatea de comerț și producere în Republica Moldova. Din considerentele în cauză, unele tipuri de produse s-au scumpit, iar în lipsa materiei prime pentru anumite produceri, s-a suspendat activitatea industrială respectivă, transmite Noi.md cu referire la bani.md.
În același timp, războiul din Ucraina și blocarea acvatoriului naval al statului vecin, a creat o serie de impedimente în cadrul comerțului și schimbului de mărfuri. Majoritatea mărfurilor agricole (grîu, floarea soarelui, porumb etc.) se exportau de producătorii agricoli din Republica Moldova prin intermediul porturilor din Reni, Cernomorsk, Iujnîi și Odesa, care pe parcursul fazei active a războiului au fost blocate.
Ministrul Agriculturii, Vladimir Bolea susține că înființarea unor astfel de cheiuri ar reduce costurile de transport al agricultorilor de la 75 de euro în portul Constanța la 14 euro per tonă
„Există o primărie care ar are potențial. În plus mai este o porțiune de 17,4 ha de teren dat în concesiune unei companii din imediata apropiere a Portului de la Giurgiulești administrat de stat care în e insolvență iar porțiunea ar fi extraordinară ca statul să o utilizeze pentru extinderea unui eventual elevator. Autoritățile vor înainta un demers ca să intre în posesia terenului ca să extindem portul de stat”, a punctat Bolea.
Conform prevederilor proiectului, vor fi abrogate restricțiile privind interzicerea circulației transportului naval pe căile navigabile interne. Totodată, se vor dispune măsuri de menținere a parametrilor șenalului navigabil și se va permite desfășurarea operațiunilor de vămuire la cheiurile temporare.
Inițiativă legislativă a fost elaborată ca urmare a mai multor solicitări venite din partea reprezentanților mediului de afaceri, care au invocat dificultățile de ordin administrativ pe care le întimpină cu referire la transportul de mărfuri și pasageri pe căile navigabile interne. De asemenea, în nota informativă a proiectului se menționează că aceste modificări legislative sînt necesare și reieșind din considerentul că, din cauza războiului, mărfurile nu mai pot fi transportate prin intermediul porturilor din Ucraina.
Înainte de destrămarea URSS pe rîul Prut existau șase cheiuri, iar pe rîul Nistru – 23.
Source:
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
- Объявлено предупреждение о поездках в Болгарию
- В столице прошла сессия в рамках проекта YMCA Digital Media Hub Chisinau ©
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1928
- Populația:
- 517 locuitori
Doibani II este un sat din cadrul comunei Doibani I, din Unitățile Administrativ-Teritoriale din Stînga Nistrului, Republica Moldova. Localitatea se află la distanța de 18 km de orașul Dubăsari și la 63 km de Chișinău. Populaţia satului Doibani II alcătuia 517 oameni în anul 2011. Satul Doibani II a fost întemeiat în anul 1928.
Comments
(0)