|
Revoluție maritimă în Republica Moldova! Cerealele vor fi transportate pe Prut și Nistru
Mai mult cheiuri ar urma să fi construite de-a lungul rîului Prut și Nistru, pentru a reduce aglomerarea din vămi și costurile de transport, potrivit unui proiect de lege votat de deputați.
Imposibilitatea efectuării schimbului de mărfuri prin intermediul porturilor din Ucraina a perturbat activitatea de comerț și producere în Republica Moldova. Din considerentele în cauză, unele tipuri de produse s-au scumpit, iar în lipsa materiei prime pentru anumite produceri, s-a suspendat activitatea industrială respectivă, transmite Noi.md cu referire la bani.md.
În același timp, războiul din Ucraina și blocarea acvatoriului naval al statului vecin, a creat o serie de impedimente în cadrul comerțului și schimbului de mărfuri. Majoritatea mărfurilor agricole (grîu, floarea soarelui, porumb etc.) se exportau de producătorii agricoli din Republica Moldova prin intermediul porturilor din Reni, Cernomorsk, Iujnîi și Odesa, care pe parcursul fazei active a războiului au fost blocate.
Ministrul Agriculturii, Vladimir Bolea susține că înființarea unor astfel de cheiuri ar reduce costurile de transport al agricultorilor de la 75 de euro în portul Constanța la 14 euro per tonă
„Există o primărie care ar are potențial. În plus mai este o porțiune de 17,4 ha de teren dat în concesiune unei companii din imediata apropiere a Portului de la Giurgiulești administrat de stat care în e insolvență iar porțiunea ar fi extraordinară ca statul să o utilizeze pentru extinderea unui eventual elevator. Autoritățile vor înainta un demers ca să intre în posesia terenului ca să extindem portul de stat”, a punctat Bolea.
Conform prevederilor proiectului, vor fi abrogate restricțiile privind interzicerea circulației transportului naval pe căile navigabile interne. Totodată, se vor dispune măsuri de menținere a parametrilor șenalului navigabil și se va permite desfășurarea operațiunilor de vămuire la cheiurile temporare.
Inițiativă legislativă a fost elaborată ca urmare a mai multor solicitări venite din partea reprezentanților mediului de afaceri, care au invocat dificultățile de ordin administrativ pe care le întimpină cu referire la transportul de mărfuri și pasageri pe căile navigabile interne. De asemenea, în nota informativă a proiectului se menționează că aceste modificări legislative sînt necesare și reieșind din considerentul că, din cauza războiului, mărfurile nu mai pot fi transportate prin intermediul porturilor din Ucraina.
Înainte de destrămarea URSS pe rîul Prut existau șase cheiuri, iar pe rîul Nistru – 23.
Sursa:
- Încă cîțiva moldoveni au revenit acasă din Liban
- La Chișinău va avea loc un concert de excepție al lui Constantin Moscovici, Tamarei Gverdțiteli și t…
- Guvernul sporește protecția specială a copiilor împotriva deplasării în străinătate și reținerii ili…
- Ninsorile au acaparat România: Zonele în care stratul de omăt are deja 20 cm
- Alertă de călătorie în Bulgaria
- La Chișinău a avut loc o nouă sesiune în cadrul proiectului YMCA Digital Media Hub Chișinău ©
- Вă rugăm să beți acest amestec înainte de culcare, și veți elimina din organism tot ce ați mâncat pe…
- La Chișinău va avea loc un concert de excepție al lui Constantin Moscovici, Tamarei Gverdțiteli și t…
- La Chișinău a avut loc o nouă sesiune în cadrul proiectului YMCA Digital Media Hub Chișinău ©
- Machu Picchu și enigmele sale (+Foto)
- Peste o sută de tineri au participat la Jocurile Curate, curățînd rezervația Orheiul Vechi
- Chirurgii au creat o rețetă de supă pentru ca pacienții să slăbească înainte de operație
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1601
- Populația:
- 2821 locuitori
Călineşti este un sat şi comună din raionul Făleşti. Călineşti este unicul sat din comuna cu acelaşi nume, la distanța de 22 km de orașul Fălești și la 148 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 2821 persoane. Satul Călineşti a fost menționat documentar în anul 1601.
Comentarii
(0)