|
Photo: facebook.com |
Semnale ale conducătorilor auto care nu sînt predate la școala auto
Birjarilor trăsurilor cu cai din secolul al XIX-lea și începutul secolului trecut le era foarte simplu să schimbe informaţii între ei. În cazul cînd se întîlneau la intersecţii îşi puteau avertiza cu vocea colegul despre faptul că înainte îl aşteaptă un drum rău sau că îl paşte un pericol.
Odată cu apariția „cailor de fier” și cu mărirea vitezei de mişcare a devenit imposibilă comunicarea cu ajutorul corzilor vocale. Semnalele vocale au fost înlocuite cu semnale luminoase și sonore, dar în plus la astea se mai utilizează gesturile.
Semnale cu farurile
Tipul semnalului |
Semnificaţia semnalului |
Un semnal scurt cu luminile de fază lungă |
La intersecție – şoferul autovehiculului îşi anunță intenția de a ceda drumul |
Aflîndu-se în spate – roagă insistent să i se cedeze drumul |
|
Aflîndu-se pe lateral – şoferul autovehiculului roagă să i se permită reintrarea în traficul dens de autoturisme, după efectuarea manevrelor de depăşire sau ieșirea de pe un drum secundar |
|
Pe timp de noapte – conducătorul vehiculului care circulă din sens opus îi cere aceluia care îi vine în întîmpinare să treacă la luminile cu fază scurtă |
|
Două semnale scurte cu luminile de fază lungă |
La intersecţie – cel care semnalizează informează despre un pericol care îl paşte în faţă (ceaţă, drum rău, „ambuscade” ale agenţilor rutieri) |
Un semnal lung cu luminile de fază lungă |
La intersecţie – cel care semnalizează informează despre faptul că nu doreşte sau nu poate ceda drumul |
Aflîndu-se în spate – roagă insistent să i se cedeze drumul |
|
O serie de stop-semnale |
Rugăminte-cerinţă insistentă de a respecta distanţa |
Semnale la executarea virajelor și în caz de avarie
Tipul semnalului |
Semnificaţia semnalului |
Viraj la stînga |
Semnalizarea fără reintrarea pe banda stîngă indică prezenţa unui obstacol înainte |
Semnalizarea fără executarea manevrei de depășire, înseamnă că autovehiculul nu poate fi depăşit, înaintea acestuia este un obstacol |
|
Semnalizarea fără executarea manevrei de depășire semnifică că nu vi se poate ceda drumul |
|
Semnalizare din spate – rugămintea de a i se ceda drumul |
|
Viraj de dreapta |
Invitație pentru mașina din spate ca să înceapă manevra de depășire |
Un semnal luminos al semnalizării de avarie sau unul dublu |
Poate însemna atît mulţumire, cît şi scuze |
Semnalizarea de avarie luminează intermitent |
Situaţie de avarie, forță majoră, frînare de urgență |
Semnale sonore
Tipul semnalului |
Semnificaţia semnalului |
Semnal sonor scurt |
Semn de nemulțumire uşoară, o metodă de a atrage atenţia |
Două-trei semnale sonore scurte |
Semn al nemulțumirii crescînde |
Semnal sonor lung |
Semn al nemulțumirii extreme, o metodă de a preveni o situaţie de avarie |
Gesturi
Tipul gestului |
Semnificaţia gestului |
Datul din cap sau o mînă ridicată în sus cu palma înainte |
Semn de salut şi mulțumire pentru avertismentul despre pericole |
Mîna strînsă în pumn, apoi degetele îndreptate brusc în sus |
Reamintirea despre necesitatea de a include sau de a stinge luminile farurilor, gabaritelor sau semnalelor pentru viraje |
Mînă cu degetul arătător expus care indică spre maşină |
Prevenire că ușa laterală este deschisă,ori blocată cu un impermeabil sau o centură de siguranță ş.a.m.d. |
Mîna care vă arată spre marginea drumului |
Atenţionare că autovehiculul are o defecţiune, care nu se vede din interior |
Mîna, care bate aerul cu palma |
Atenţionare că e deschis portbagajul |
Mîna care descrie un cerc, iar apoi vă arată în jos |
Atenţionare că aveţi pană la anvelopă |
Ciuciu (gest făcut cu degetul mare pus între degetul arătător şi cel mijlociu, care la diferite popoare are semnificaţii diverse – nota red.) |
Între roțile duble din spate ale camionului este blocat un bolovan |
Mîna întinsă peste geam şi ridicată în sus |
Semnal de frînare în cazul unei defecțiuni a sistemului de frînare |
Semnalele convenţionale ale conducătorilor auto trebuie interpretate şi utilizate cu multă atenţie şi precizie. De exemplu, este posibil ca camionul care se mișcă înaintea dvs. şi semnalează virajul la dreapta tocmai a luat decizia să oprească și să tragă pe margine, și nu vă indică drumul liber de pe banda din sens opus, invitîndu-vă să-l depăşiţi.
Utilizați semnalele convenționale și nu uitați să le mulțumiţi automobiliștilor, care vă avertizează referitor la un pericol sau o defecțiune!
Drum bun fără neplăceri – fără cuie şi bastoane ale agenţilor de circulaţie!
Source:
- Как Попшой комментирует информацию о намерении властей ввести визы для граждан России
- Компания DAAC Hermes получила Сертификат доверия как самый честный налогоплательщик ©
- Депутаты Парламента Республики Молдова в гостях у Viorica Cosmetic: Нам есть чем гордиться ©
- Китай введет безвизовый режим для граждан ряда стран
- АГУ предоставляет новый вид услуг гражданам Молдовы в Израиле и России
- МИД Молдовы дал разъяснения по поводу заблокированных в Греции молдавских граждан
- Идея для сбора дождевой воды (Видео)
- Три кита знаменитой на весь мир системы педагога Антона Макаренко
- Мудрая притча о школе и воспитании
- Звуковой геноцид населения! Зачем в 1953 году поменяли частоту музыки?
- Бездомные куры на Гавайях: экологический феномен и его последствия +(Видео)
- Черный список продуктов, категорически не подходящих для завтрака
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- sec. XIX
- Populația:
- 2709 locuitori
Antoneşti este un sat şi comună din raionul Ştefan Vodă. Antoneşti este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 7 km de orașul Ștefan Vodă și la 114 km de Chișinău. Conform datelor recensământului din anul 2004, populaţia satului constituia 2709 oameni. Satul Antoneşti a fost întemeiat în secolul al XIX-lea.
Comments
(0)