|
Opinie: "Aeroportul Chișinău nu trebuie concesionat din nou"
Internauții din Moldova sunt nedumeriți de poziția contradictorie a autorităților cu privire la posibilitatea unei noi concesiuni a Aeroportului Internațional Chișinău și sînt categoric împotriva unei astfel de acțiuni.
În special, ei au atras atenția asupra faptului că vicepreședintele Parlamentului, deputatul PAS, Mihail Popșoi, a declarat zilele trecute că statul nu poate gestiona eficient active atît de importante și complexe precum aeroporturi și crede că ar fi oportun ca Aeroportului Internațional Chișinău să fie oferit în concesiune unui agent economic responsabil, serios, din Uniunea Europeană care are în management aeroporturi mari.
"Darea Aeroportului Internațional Chișinău în concesiune ar fi oportună, deoarece în UE și în țările dezvoltate nu prea se practică ca statul să administreze asemenea active complicate și importante. Astfel de active sînt gestionate de companii private cu experiență. Dar nu putem păstra un asemenea activ în proprietatea statului la infinit. Trebuie să găsim un concesionar serios", a spus Mihai Popșoi.
În același timp, aproape simultan, ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Lilia Dabija, a negat informațiile apărute în spațiul public precum că statul intenționează să transmită Aeroportul Internațional Chișinău în concesiune.
Potrivit acesteia, prioritatea Guvernului este modernizarea infrastructurii aeroportuare și atragerea cît mai multor operatori low-cost, astfel încît să existe mai multe zboruri la prețuri accesibile.
Lilia Dabija a declarat că statul nu intenționează să concesioneze Aeroportul, ci caută proiecte de investiții pentru acesta, lucrează pentru a atrage cît mai mulți operatori low-cost, inclusiv furnizori de servicii de deservire la sol, astfel încît Aeroportul să continue să se dezvolte.
"Punem accent pe investiții, pentru că investițiile vor crea locuri de muncă și venit. Aeroportul are o infrastructură care permite operatorilor low-cost să vină pe piață, noi, cei din minister, împreună cu colegii de la Autoritatea Aviației Civile, lucrăm pentru a atrage astfel de operatori", a spus Lilia Dabija.
"Investiția în infrastructura aeroportului înseamnă îmbunătățirea pistei de decolare-aterizare, extinderea acesteia, ne dorim să atragem cît mai mulți operatori, astfel încât să putem ajunge în orice colț al lumii din Aeroportul Internațional Chișinău la prețuri accesibile. Am redus la jumătate taxa aeroportuară. Din ianuarie anul viitor, aceasta va fi complet exclusă, ceea ce va face ca serviciile furnizate la aeroport să fie competitive și atractive. Acesta este unul dintre argumentele pe care le aducem atunci cînd discutăm cu operatorii de servicii ieftine", a spus ea.
Experții atrag atenția asupra faptului că, cu alegerea corectă a personalului și motivarea managementului, forma de proprietate pentru un management eficient nu contează și aduce drept exemplu întreprinderi de stat precum Moldtelecom, Poșta Moldovei, Fabrica de șampanie din Cricova și alte întreprinderi de stat de succes. În plus, majoritatea aeroporturilor din Europa aparțin fie municipalităților, fie statului și se declară împotriva concesionării din nou a Aeroportului Chișinău, care în aprilie 2023, la 9 ani de la transferul său în concesiune pentru o perioadă de 49 de ani, a revenit Administrației de Stat.
Source:
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
- Объявлено предупреждение о поездках в Болгарию
- В столице прошла сессия в рамках проекта YMCA Digital Media Hub Chisinau ©
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1807
- Populația:
- 6072 locuitori
Gîsca este un sat şi comună din raionul Căuşeni. Gîsca este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 27 km de orașul Căușeni și la 68 km de Chișinău. Populaţia satului Gîsca alcătuia 6072 de cetăţeni în anul 1997. Satul Gîsca a fost menționat documentar în anul 1807.
Comments
(0)