|
Muncim de acasă sau revenim în birouri? Ce spune CNESP
După anularea stării de urgență Republica Moldova a revenit la starea de urgență în sănătate publică. Mai multe restricții au rămas în vigoare, printre care și recomandarea pentru agenții economici de a antrena cu prezență fizică la serviciu a personalului strict necesar pentru asigurarea funcționalității instituției, precum și a personalului a cărui activitate necesită prezența obligatorie la serviciu.
Cît privește personalul a cărui activitate nu necesită prezența obligatorie la locul de muncă, se vor asigura condiții de muncă la distanță.
Totodată, Ministerele, Cancelaria de Stat, alte autorități administrative centrale subordonate Guvernului și structurile organizaționale din sfera lor de competentă (autoritățile administrative din subordine, inclusiv serviciile publice desconcentrate și cele aflate în subordine, precum și instituțiile publice, întreprinderile de stat și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar public în care ministerul, Cancelaria de Stat sau altă autoritate administrativă centrală are calitatea de fondator) vor organiza desfășurarea activității în regim special de lucru, de la 7.30 pînă la 16.00 și pauza de masă de la 12.00 pînă la 12.30.
După anularea stării de urgență revenim la starea de urgență în sănătate publică.
Conducătorii instituțiilor medico-sanitare publice și private, ai instituțiilor sociomedicale și ai instituțiilor de reabilitare/recuperare/balneo-sanatoriale vor asigura implementarea, sub răspundere personală, a următoarelor măsuri de prevenire și control al infecției COVID-19:
- Realizarea strictă a managementului calității serviciilor prestate, inclusiv al măsurilor de control al infecției COVID-19, în conformitate cu actele normative în vigoare.
- Organizarea accesului fluidizat al vizitatorilor și însoțitorilor în cadrul instituției/prestatorului.
- Efectuarea triajului și monitorizarea zilnică la COVID–19 a pacientului/beneficiarului/însoțitorului.
- Organizarea și efectuarea triajului zilnic al personalului angajat, la începutul turei de lucru.
- Asigurarea personalului angajat cu echipament de protecție conform riscului de expunere.
- Monitorizarea utilizării corecte a echipamentului de protecție.
- Asigurarea instituției cu produse dezinfectante, inclusiv pentru igiena mîinilor, și organizarea măsurilor de curățare și dezinfecție.
- Organizarea și efectuarea programării populației pentru imunizarea anti-COVID în zilele de luni-sîmbătă, în intervalul orar 09.00 – 18.00.
- Asigurarea acordării, de către instituțiile medico-sanitare publice, a asistenței medicale tuturor persoanelor care întrunesc criteriile definiției de caz pentru COVID-19, indiferent de statutul acestora în sistemul asigurărilor obligatorii de asistență medicală (asigurate/neasigurate).
Source:
- В какие сроки в Румынии надеются присоединиться к Шенгену
- Голосование диаспоры: запретить или отрегулировать?
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1598
- Populația:
- 1125 locuitori
Risipeni este un sat şi comună din raionul Făleşti. Din componenţa comunei fac parte localităţile Risipeni și Bocşa. Localitatea se află la distanța de 16 km de orașul Fălești și la 142 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 1125 de oameni. Satul Risipeni a fost menționat documentar în anul 1598.
Comments
(0)