13 january 2020, 12:00 Moldovan reality views 5278
Ecuație cu multe necunoscute. Partea a II-a
13 january 2020, 12:00 Moldovan reality views 5278

Ecuație cu multe necunoscute. Partea a II-a

Pînă în prezent, în sistemul școlar al țării s-a adunat un număr considerabil de probleme. Plecarea în masă a cadrelor calificate, scăderea nivelului de cunoștințe în rîndul elevilor, disciplina șubredă - toate acestea vorbesc despre faptul că sînt necesare măsuri urgente pentru corectarea situației.

Copilul are întotdeauna dreptate?

Începînd cu anii 2010, "democrații" au început să pună în aplicare cultul „drepturilor copiilor". S-ar părea că acesta este un lucru bun și corect. Dar, din anumite motive, ei au întors cu susul în jos noțiunile anterioare de dreptate și drepturi. Apoi, s-a conectat și „lumea digitală", atunci cînd persoanele care se considerau jignite aveau posibilitatea de a filma videoclipuri rupte din context și de a le plasa pe rețelele de socializare. Iar apoi, „societatea indignată" va turna gaz pe foc. Înainte, învățătorul sau directorul adjunct îl putea pune repede la loc pe huliganul începător cu o observație impunătoare, scriere în agendă, chemarea părinților la școală. Dacă aceste măsuri nu ajutau, atunci exista o serie întreagă de instrumente gîndite și testate - trimiterea de scrisori la locul de muncă al părinților, exmatricularea din școală, camere pentru copii la poliție, școli speciale pentru copiii greu de educat etc.

Pedeapsirea huliganilor minori și a obraznicilor era o normă a societății tradiționale și proteja de răul cel mare.

Acum, totul este invers. Sub presiunea organizațiilor occidentale a drepturilor omului, în multe republici post-sovietice a fost efectuată o „liberalizare" totală. Au fost create metode literalmente totalitare de protejare a drepturilor copilului. Pentru încercarea de a opri un huligan, învățătorul va fi denigrat în tot felul și dat afară din școală, în caz contrar îi va fi intentat un dosar penal, iar părinții care vor încearcă să-și exercite dreptul de a-și educa copilul acasă, vor avea de-a face cu justiția pentru minori, iar copilul îi va fi luat. Desigur, Moldova nu va ajunge la aceasta, dar faptul că umilirea și insultarea profesorilor a căpătat un caracter pe scară largă este demonstrat de faptul că pentru suprimarea acestui fenomen a fost necesară intervenția organului legislativ.

Dar va ajuta această măsură unică, fără a rezolva întregul complex de probleme? Și anume - revenirea la conceptul de „disciplină" și ordine. S-ar putea să sperie pe cineva, dar, de fapt, copilul ar trebui să știe că pe lîngă drepturi, el are și obligațiuni, că fără respectarea unor reguli elementare, el nu se va putea integra în societate și deveni un cetățean cu drepturi depline. Înjurăturile, țigările și chiar drogurile, alcoolul, bătăile, intimidarea celor mai mici, dezmățul sexual - toate acestea, din păcate, nu sînt cazuri extreme, neobișnuite...

Continuarea articolului citiți pe noi.md.

Source: noi.md

Keywords:

învăţămînt

Comments

 (0)
 
*
3 characters or more, Latin letters only

*
Anti-SPAM code:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Settlements of Moldova
Statut:
Oraș
Prima atestare:
1902
Populația:
5108 locuitori

Iargara este un oraş în raionul Leova, Republica Moldova. Amplasat în sud-vestul republicii, pe malul râului Tigheci, oraşul Iargara este situat la o distanţă de 100 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia oraşului constituie 5108 locuitori. Localitatea Iargara a fost întemeiată în anul 1902, odată cu înfiinţarea staţiei de cale ferată pe traseul Basarabeasca-Prut.

Library
Electronic library of www.moldovenii.md contains books, documents, audio and video materials about the Moldavian history, culture and civilization from the ancient time to nowadays.