|
Brînzan: Ilanii vin și se duc, dar aeroportul rămîne
Noul ministru al Economiei, Vadim Brînzan, consideră că e nevoie de un audit minuțios al contractului de concesiune a Aeroportului Internațional Chișinău.
Brînzan spune că multe clauze din contract „sînt aberante" și „au fost introduse pe ușa din spate". El a criticat și așa-numita taxă de modernizare de 9 euro, achitată de fiecare pasager care decolează de pe aeroportul nostru, transmite Agora.md.
Declarațiile au fost făcute la emisiunea „Punctul pe AZi" de la TVR Moldova.
Brînzan a fost întrebat, la emisiune, ce șansă există ca aeroportul să treacă în gestiunea statului dacă se constată că a fost concesionat fraudulos.
„Pentru a răspunde, trebuie să ne documentăm. Trebuie de făcut un audit minuțios, toate fațetele, financiare sau nefinanciare. Cine l-a semnat, în ce condiții, s-au pus sau nu presiuni... Eu știu că în acel contract au fost multe prevederi aberante. Unele au fost introduse pe ușa din spate, ca să se facă așa încît investiția să se răscumpere timp de un an. Noi plătim o taxă adițională de 9 euro, pentru modernizare. Să zicem că de atunci de cînd a fost instituită taxa au zburat două milioane de oameni, adică s-au acumulat 18 milioane de euro. Da, aeroportul a devenit mai frumușel, au făcut o pistă, au pus aer condiționat și cafenele, dar eu cred că cu 18 mln de euro se putea face mai mult", consideră ministrul.
El a subliniat că e important ca statul să preia aeroportul dacă se vor constata mari încălcări în contractul de concesionare. „Ilanii vin și se duc, dar aeroportul rămîne. Dacă se va dovedi că au fost ilegalități, atunci îl vom întoarce în proprietatea statului", reiterează Brînzan.
Totuși, noul ministru afirmă că, în același timp, „statul nu e cel mai bun gestionar de active".
„Doar dacă activele sînt de importanță strategică, de securitate națională sau cînd există monopoluri naturale, cum ar fi la energie, e important ca statul să gestioneze", crede oficialul.
Și la subiectul companiei aeriene naționale, Brînzan crede că s-au produs deficiențe. „Cred că Air Moldova demult trebuia să fie privatizată, dar nu cred că a fost echitabil și transparent procesul", spune el.
Amintim că majoritatea parlamentară dintre PSRM și ACUM a constituit astăzi o comisie de anchetă pentru analiza modului de organizare și desfășurare a privatizărilor proprietății publice începînd cu anul 2013. Deputații s-au referit în mod special la concesionarea aeroportului internațional Chișinău, dar și la compania Tutun-CTC și proiectul Arenei Chișinău.
Source:
- В какие сроки в Румынии надеются присоединиться к Шенгену
- Голосование диаспоры: запретить или отрегулировать?
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1794
- Populația:
- 1072 locuitori
Şamalia este un sat şi comună din raionul Cantemir. Şamalia este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 37 km de orașul Cantemir și la 122 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1072 de oameni. Satul Şamalia a fost menționat documentar în anul 1794.
Comments
(0)