|
Cum pot fi recuperați banii de la stat pentru reparația mașinii afectată de gropile din Moldova
Problema gropilor de pe străzile din Chișinău devine una stringentă în momentul când se termină sezonul rece al anului. Cel mai mult au de suferit șoferii, pentru că trebuie să scoată din buzunar câteva mii de lei pentru reparația automobilului, informează Agora.
Pentru a ne convinge de efectul negativ al gropilor asupra stării tehnice a mașinii am decis să diagnosticăm mașina colegului nostru.
Potrivit calculelor efectuate de către specialiștii stației de servire auto, costul reparației mașinii colegului nostru a ajuns la 4100 de lei.
Dar ce trebuie să facă șoferii care din cauza gropilor de pe străzi sunt nevoiți să cheltuiască mii de lei pentru reparația mașinii? Avocatul Ion Holban ne-a explicat cum trebuie să ne comportăm când nimerim în astfel de situații și cum putem recupera prejudiciile.
„Există posibilitatea de recuperare a prejudiciului în cauză prin mai multe reglementări juridice actuale. Există legea cu privire la drumuri numărul 509, articolele 8 și 13, care stabilesc responsabilitatea directă a gestionarului de drum, care are obligația de a întreține corespunzător exploatarea normală a drumului. Iar articolul 13 vine să stipuleze responsabilitatea gestionarului în cazul în care nu-și îndeplinește obligațiunile. De la momentul incidentului care s-a produs urmează a efectua anumite acțiuni pentru a recupera acest prejudiciu", a declarat avocatul Ion Holban.
Potrivit avocatului, există două situații în astfel de cazuri. „Unul dintre ele este când defecțiunea autoturismului survine spontan și atunci trebuie sesizat imediat colaboratorului de poliție pentru a constata nemijlocit incidentul și circumstanțele în ansamblu. Ca recomandare personală este de a invita un executor judecătoresc, care va reconfirma aceste probe. A doua situație este când defecțiunea autoturismului survine în timp, atunci este dificil și practic imposibil de a demosntra această legătură cauzală între vinovăția gestionarului de drum și gradul de prejudiciu suportat", a conchis Holban.
După ce a fost constat incidentul de către agentul executor urmează evaluarea prejudiciului. În acest caz este obligatorie prezența potențialului pârât, adică a gestionarului de drum. Ulterior, ne adresăm instanței de judecată pentru încasarea prejudiciului.
Cine este gestionarul de drum?
Ministerul Transporturilor este responsabil pentru drumurile publice naționale, iar de cele din localități este responsabilă subdiviziunea administrății publice locale. Potrivit avocatului, puțini șoferi se adresează în instanța de judecată cu astfel de cazuri.
Totuși, potrivit specialiștilor stației de servire auto, șoferii pot preveni incidentele de acest gen. „În primul rând trebuie să fie atenți. Drumurile noaste nu sunt bune. Trebuie să respecte regimul de viteză și distanța. La timp să viziteze stația de servire auto. Măcar o dată în an să facă o diagnosticare a mașinii", a conchis lăcătușul Oleg Visocin.
Source:
- Еще несколько молдаван вернулись домой из Ливана
- В Кишиневе состоится грандиозный концерт Константина Московича, Тамары Гвердцители и группы ABBORN ©
- Правительство усиливает специальную защиту детей от вывоза за границу и незаконного удержания
- В Румынии идет снег: в некоторых местах толщина снежного покрова достигла 20 см
- Объявлено предупреждение о поездках в Болгарию
- В столице прошла сессия в рамках проекта YMCA Digital Media Hub Chisinau ©
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1430
- Populația:
- 1559 locuitori
Bolohan este un sat şi comună din raionul Orhei. Bolohan este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 8 km de orașul Orhei și la 51 km de Chișinău. Satul Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1559 de oameni. Bolohan a fost menționat documentar în anul 1430.
Comments
(0)