![]() |
Lipsă de indicatoare pe drumurile moldovenești
În prima jumătate a acestui an, Inspectoratul Național de Patrulare a sesizat Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, cu privire la lacunele depistate în procesul de evaluare a stării drumurilor naționale și locale din țară din punct de vedere al securității rutiere. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor, este una din instituțiile responsabile prin lege să asigure siguranța transportului în trafic, prin asigurarea unei stări tehnice bune a drumurilor publice, instalarea indicatoarelor rutiere, asigurarea marcajelor rutiere și înlăturarea oricăror neajunsuri depistate.
Astfel, s-a depistat că pe drumurile naționale lipsesc 1721 de indicatoare, iar pe drumurile locale – 6035 de indicatoare, fapt ce sporește riscul producerii accidentelor rutiere. În același timp, 71 de tronsoane ale drumurilor naționale și 11 tronsoane ale drumurilor locale sunt considerate a fi periculoase, cu o frecvență sporită de producere a accidentelor rutiere. Top cinci astfel de porțiuni de drumuri naționale, sunt: Orhei, km. 33-34; Edineţ, km 78+200-79+200; Comrat, km 115-116; Anenii Noi, km 35-36; Călăraşi, km 52+700-53+700, unde, în doar primele patru luni ale anului, au fost înregistrate 58 de accidente rutiere cu peste 50 persoane traumatizate.
De asemenea, inspectorii pentru sistematizare a circulației rutiere din cadrul INP au expediat 135 de sesizări, în doar primele 4 luni ale acestui an, în adresa întreprinderilor rutiere teritoriale privind îmbunătățirea condițiilor de circulație a transportului și pietonilor pe segmentele de drumuri și străzi cu rată înaltă a accidentelor rutiere.
Pentru a diminua riscul producerii accidentelor rutiere, INP a propus în adresarea sa către minister:
-instalarea indicatoarelor de limitarea a vitezei de deplasare pe tronsoanele de drumuri respective și a indicatoarelor informative;
– iluminarea stradală a trecerilor de pietoni și construcția parapetului pietonal în locurile periculoase prin localități;
-divizarea fluxurilor de circulație a automobilelor cu parapet de siguranță median;
-semnalizarea și amenajarea corespunzătoare a locurilor de întoarcere a transportului.
Scopul acestor verificări, organizate de INP este aprecierea stării tehnice a drumurilor privind corespunderea lor la normele și cerințele pentru siguranța rutieră pentru a reduce rata de accidente rutiere și a asigura securitatea participanților la trafic.
Sursa:
Cum comentează Popșoi informațiile privind intenția autorităților de a introduce vize cetățenilor ru…
Compania DAAC Hermes S.A. a primit Certificatul de credibilitate ca cel mai onest contribuabil ©
Deputați din Parlamentul Republicii Moldova în vizită la SA Viorica Cosmetic: "Avem cu ce ne mîndri"…
China va introduce regimul de călătorie fără viză pentru cetățenii mai multor țări
Cu ce anunț vine ASP pentru moldovenii aflați în Israel și Rusia
Cazul moldovenilor blocați în Grecia: Cu ce precizări vine Ministerul de Externe de la Chișinău
- Scrisul: una dintre cele mai importante invenții
- Marcus Cato, senator roman, a învățat limba greacă la vârsta de 80 de ani
- Femeile misterioase moire care au construit megaliții din Portugalia (+Foto)
- Suta de Movile - un monument natural unic pe teritoriul Moldovei (+Foto)
- Eco-Plantația Viopark: Inima Verde a Cosmeticelor Viorica
- Meteoritul din Sahara s-a dovedit a fi un fragment din scoarța unei protoplanete
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1927
- Populația:
- 201 locuitori
Valea Florii este un sat din cadrul comunei Sărata-Galbenă, raionul Hînceşti. Localitatea se află la distanța de 25 km de orașul Hîncești și la 58 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 201 oameni. Satul Vale Florii a fost întemeiat în anul 1927.
Comentarii
(0)