22 aprilie 2016, 10:00 views 9966
Sondaj: Locuitorii din suburbiile Chişinăului apreciază relativ negativ transportul public
22 aprilie 2016, 10:00 views 9966

Sondaj: Locuitorii din suburbiile Chişinăului apreciază relativ negativ transportul public

32% dintre respondenţii unui sondaj de opinie publică au apreciat cu două puncte din cinci calitatea transportului public din municipiul Chişinău. Totodată, 37% au menţionat că lipsesc informaţiile despre orarul şi ruta transportului public, iar 36% dintre respondenţi au apreciat negativ respectarea orarului de circulaţie a transportului.

Acestea sunt câteva dintre rezultatele unui sondaj de opinie publică realizat în suburbiile Chişinăului de către fracţiunea Platforma Popular Europeană – Iurie Leancă în Consiliul municipal Chişinău, transmite IPN.

Potrivit consilierului BE PPEM-Iurie Leancă, Ruslan Codreanu, datele sondajului arată că situaţia este mai bună la capitolul transport electric. Acesta a fost analizat în funcţie de stilul de conducere a mijlocului de transport, curăţenia în troleibuz, amabilitatea şoferului şi a taxatorului. Aceeaşi situaţie se regăseşte şi în cazul autobuzelor.

„În schimb, în ceea ce priveşte microbuzele, situaţia se inversează radical. Majoritatea respondenţilor au acordat un singur punct la acest capitol. Deci, situaţia este mai gravă", a menţionat Ruslan Codreanu. Potrivit lui, 48-50% dintre respondenţi au avut atitudine negativă faţă de activitatea microbuzelor.

Pentru soluţionarea problemelor legate de maxi-taxi, 20% dintre respondenţi au propus reînnoirea parcului de microbuze, iar alţi 19% au propus eliminarea treptată a microbuzelor. „Eu cred că astfel de răspunsuri sunt utile şi Primăriei, Direcţiei de transport pentru că, pe termen mediu şi lung, soluţiile ar trebui luate în calcul, astfel încât să nu ne trezim în 2020 cu aceeaşi problemă şi aceleaşi răspunsuri", a menţionat Ruslan Codreanu.

Potrivit lui, ca o soluţie pe termen scurt se impune revizuirea contractelor încheiate între Primărie şi prestatorii de servicii, multe dintre care sunt expirate din anii 2005-2006. Realităţile în anul 2016 sunt diferite de cele de acum 15 ani şi prevederile din contract ar trebui ajustate la cerinţele de astăzi, astfel încât să corespundă cerinţelor şi să asigure servicii calitative cetăţenilor, a spus consilierul.

Şeful adjunct al Direcţiei transport public şi căi de comunicaţie, Vitalie Butucel, a menţionat că Direcţia cunoaşte foarte bine problemele legate de transportul public. Referitor la parcul urban de autobuze, Vitalie Butucel a menţionat că din cele 135 de aitobuze, 20 de autobuze au o durată de exploatare de 5-10 ani, 52 de unităţi – de la 10 la 15 ani, iar 49 de unităţi de la 15 la 20 de ani. „Aşadar, termenul de exploatare a parcului de autobuze este total depăşit. Cu acest parc, nici operatorul şi nici Primăria nu poate să pună la dispoziţie transport la timp, confortabil", a menţionat Vitalie Butucel.

Potrivit lui, actualmente, 120 de autobuze sunt puse zilnic pe rute, dintre care circa 40 se defectează şi trebuie retrase în parc pentru reparaţii, ceea ce provoacă multe nemulţumiri din partea populaţiei.

Sursa: www.ipn.md

Cuvinte cheie:

transport public , suburbie , sondaj

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1644
Populația:
803 locuitori

Mîndra este un sat din cadrul comunei Hîrjauca, raionul Călăraşi. Satul Mîndra se află la distanţa de 20 de km de orașul Călăraşi, şi la 73 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 803 locuitori. Localitatea a fost menționată documentar în anul 1644.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.