![views](/assets/images/bg/eye_orange.png)
![]() |
Foto: kasdien.lt |
![views](/assets/images/bg/eye_orange.png)
Locuitorii capitalei vor primi compensaţii la căldură pentru sezonul de încălzire 2014-2015
Primăria municipiului Chişinău informează că în sezonul de încălzire 2014-2015 vor beneficia de compensaţii pentru cheltuielile suportate la efectuarea plăţilor pentru resurse energetice cetăţenii defavorizaţi din municipiu, care au avut pe parcursul ultimelor 12 luni un venit global mediu ce nu depăşeşte 2000 lei lunar, pentru fiecare membru al familiei.
Astfel, cetăţenii care au beneficiat de compensarea cheltuielilor suportate la efectuarea plăţilor pentru resursele energetice în perioada 2013-2014, vor depune doar cereri de confirmare, pentru acordarea compensaţiei şi în actualul sezon de încălzire.
Potrivit unui comunicat al Primăriei Chişinău, mărimea compensaţiilor pentru plata resurselor energetice a fost aprobată, după cum urmează: la încălzirea centralizată, 40 la sută lunar din suma calculată conform tarifului pentru energia termică în vigoare; aprovizionarea cu apă caldă (pentru agent termic), 40 la sută lunar din suma calculată conform tarifului pentru energia termică în vigoare; aprovizionarea cu gaze naturale, energie electrică, lemne şi cărbune, folosite pentru încălzire, 450 lei lunar pentru o familie; aprovizionarea cu gaze naturale, energie electrică, lemne şi cărbune, folosite pentru încălzire de către pensionarii solitari, 900 lei lunar.
Depunerea dosarelor pentru compensarea cheltuielilor suportate pentru încălzire a demarat odată cu începerea oficială a sezonului de termoficare. Cetăţenii vor putea beneficia de compensaţii pentru serviciile comunale pe tot parcursul sezonului de încălzire, indiferent de data depunerii cererii. Pînă la aprobarea cererii de către Primărie, persoanele care consideră că urmează să beneficieze de compensaţii vor achita iniţial doar 60 la sută din suma indicată în factură. Cererile pentru acordarea compensaţiei pot fi depuse pînă la încheierea sezonului de termoficare.
Odată cu depunerea cererii privind acordarea compensaţiei, potenţialii beneficiari vor prezenta pe lîngă lista actelor necesare şi certificatul privind salariul pentru ultimele 12 luni, eliberat de la locul de muncă pentru persoanele încadrate în cîmpul muncii, iar pensionarii şi persoanele cu dizabilităţi - copia legitimaţiei sau a certificatului privind mărimea pensiilor. De asemenea, cetăţenii îşi vor da acordul în scris pentru verificarea datelor indicate în cerere, se mai spune un comunicatul Primăriei.
Sursa:
Cum comentează Popșoi informațiile privind intenția autorităților de a introduce vize cetățenilor ru…
Compania DAAC Hermes S.A. a primit Certificatul de credibilitate ca cel mai onest contribuabil ©
Deputați din Parlamentul Republicii Moldova în vizită la SA Viorica Cosmetic: "Avem cu ce ne mîndri"…
China va introduce regimul de călătorie fără viză pentru cetățenii mai multor țări
Cu ce anunț vine ASP pentru moldovenii aflați în Israel și Rusia
Cazul moldovenilor blocați în Grecia: Cu ce precizări vine Ministerul de Externe de la Chișinău
- Scrisul: una dintre cele mai importante invenții
- Marcus Cato, senator roman, a învățat limba greacă la vârsta de 80 de ani
- Femeile misterioase moire care au construit megaliții din Portugalia (+Foto)
- Suta de Movile - un monument natural unic pe teritoriul Moldovei (+Foto)
- Eco-Plantația Viopark: Inima Verde a Cosmeticelor Viorica
- Meteoritul din Sahara s-a dovedit a fi un fragment din scoarța unei protoplanete
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1604
- Populația:
- 1676 locuitori
Tîrşiţei este un sat şi comună din raionul Teleneşti. Din componenţa comunei fac parte localităţile Flutura și Tîrşiţei. Localitatea se află la distanţa de 38 km de oraşul Teleneşti şi la 80 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 1676 de oameni. Satul Tîrșiței a fost menționat documentar în anul 1604 cu denumirea Tărceței.
Comentarii
(0)