|
Bricicaru, despre ”covoarele roșii”: ”Pentru a avea efect, doar aplicarea acestui material de marcaj nu e suficient”
Pentru a avea efect, doar aplicarea marcajului rudier ”covorul roșu” nu e suficient. Acesta ar trebui să fie însoțit și de alte măsuri menite să calmeze traficul rutier din zonă.
Opinia fost exprimată de Ilie Bricicaru, directorul Observatorului de Siguranță Rutieră din cadrul Universității Tehnice a Moldovei (OSR-UTM).
Comentariul vine în contextul anunțului făcut de primăria capitalei privind aplicarea, în cele mai aglomerate intersecții din oraș, a unui nou tip de marcaj rutier, și anume – „covorul roșu”.
”Mă întreabă prietenii virtuali ce cred despre ”covorul roșu”?!
”Covorul roșu” este un atribut protocolar în lumea politicului, iar dacă să ne întoarcem la infrastructura rutieră, există o singură definiție aprobată în SM SR 4032-1:2013, ca stabilește noțiunea de ”covor asfaltic - care este un strat bituminos aplicat pe stratul de rulare al structurii rutiere în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de etanşare şi de siguranţă a circulaţiei”.
Este acest ”covor roșu” un marcaj rutier? Da, este, doar că el poate fi aplicat nu numai în formă de ”covor”. Ceea ce au făcut autoritățile mun. Chișinău, în conformitate cu normativul SM SR 1848-7:2015 este un ansamblu antiderapant aplicat în formă de covor de culoare roșie (umplutură- termoplastică dură), care are scop de a reduce spațiul de frînare, și care se aplică în zone cu trafic pietonal intens (în special, vecinătatea școlilor, grădinițelor, creșelor, locurilor de joacă amenajate).
Acest tip de covor se aplică doar respectînd standardele stabilite de normă, și pentru viteza de operare de pînă la 50 km/h trebuie să fie de minim 17m.
Sigur că, pentru a avea efect, doar aplicarea acestui material de marcaj nu e suficient. Acesta trebuie să fie asistat de alte măsuri de calmare a traficului, cum ar fi îngustarea benzilor la apropiere, vizibilitate perfectă, alte acțiuni, în dependență de aliniament (exemplele, care sînt parte a proiectului de inginerie a traficului pe str. Albișoara, dar care n-au fost realizate)”, a explicat Ilie Bricicaru într-o postare pe pagina sa de facebook.
De menționat că, potrivit autorităților municipale, aceste marcaje sînt aplicate pe carosabil, în fața trecerilor de pietoni, cu scopul de a spori siguranța pietonilor.
Primele astfel de marcaje au fost deja implementate pe mai multe str. din Capitală, și anume: Cuza-Vodă, Sarmizegetusa, Miron Costin și Braniștii.
Sursa:
- Anunț important pentru cetățenii Republicii Moldova din Rusia
- China va introduce regimul de călătorie fără viză pentru cetățenii mai multor țări
- Valerii Catruc: "Este important să menții o conexiune cu natura. Aceasta este sursa de putere, inspi…
- Moldova și topul celor mai puternice pașapoarte
- Cum comentează Popșoi informațiile privind intenția autorităților de a introduce vize cetățenilor ru…
- Compania DAAC Hermes S.A. a primit Certificatul de credibilitate ca cel mai onest contribuabil ©
- În cel mai rece punct de pe Pământ a fost înregistrat un record de temperatură: ce a indicat termome…
- Câștigătorii concursului anual de fotografie științifică Biker Street
- Pe cei puternici nu-i iubesc — sunt incomozi. Nu pot fi controlați.
- Tehnologia singurătății: de ce noii -waifu-bots- din Japonia amenință adolescenții și viitorul lor.
- Viața Urbană vs Armonia cu Natura
- Atenție! Nu amestecați niciodată aceste 7 fructe!
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1609
- Populația:
- 4790 locuitori
Sărata-Galbenă este un sat şi comună din raionul Hînceşti. Din componenţa comunei fac parte localităţile Cărpineanca, Valea Florii, Coroliovca, Brătianovca și Sărata-Galbenă. Localitatea se află la distanța de 14 km de orașul Hîncești și la 51 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 4790 de oameni. Satul Sărata-Galbenă a fost menționat documentar în anul 1609 cu denumirea Răurești.
Comentarii
(0)