|
Bricicaru, despre ”covoarele roșii”: ”Pentru a avea efect, doar aplicarea acestui material de marcaj nu e suficient”
Pentru a avea efect, doar aplicarea marcajului rudier ”covorul roșu” nu e suficient. Acesta ar trebui să fie însoțit și de alte măsuri menite să calmeze traficul rutier din zonă.
Opinia fost exprimată de Ilie Bricicaru, directorul Observatorului de Siguranță Rutieră din cadrul Universității Tehnice a Moldovei (OSR-UTM).
Comentariul vine în contextul anunțului făcut de primăria capitalei privind aplicarea, în cele mai aglomerate intersecții din oraș, a unui nou tip de marcaj rutier, și anume – „covorul roșu”.
”Mă întreabă prietenii virtuali ce cred despre ”covorul roșu”?!
”Covorul roșu” este un atribut protocolar în lumea politicului, iar dacă să ne întoarcem la infrastructura rutieră, există o singură definiție aprobată în SM SR 4032-1:2013, ca stabilește noțiunea de ”covor asfaltic - care este un strat bituminos aplicat pe stratul de rulare al structurii rutiere în scopul îmbunătăţirii condiţiilor de etanşare şi de siguranţă a circulaţiei”.
Este acest ”covor roșu” un marcaj rutier? Da, este, doar că el poate fi aplicat nu numai în formă de ”covor”. Ceea ce au făcut autoritățile mun. Chișinău, în conformitate cu normativul SM SR 1848-7:2015 este un ansamblu antiderapant aplicat în formă de covor de culoare roșie (umplutură- termoplastică dură), care are scop de a reduce spațiul de frînare, și care se aplică în zone cu trafic pietonal intens (în special, vecinătatea școlilor, grădinițelor, creșelor, locurilor de joacă amenajate).
Acest tip de covor se aplică doar respectînd standardele stabilite de normă, și pentru viteza de operare de pînă la 50 km/h trebuie să fie de minim 17m.
Sigur că, pentru a avea efect, doar aplicarea acestui material de marcaj nu e suficient. Acesta trebuie să fie asistat de alte măsuri de calmare a traficului, cum ar fi îngustarea benzilor la apropiere, vizibilitate perfectă, alte acțiuni, în dependență de aliniament (exemplele, care sînt parte a proiectului de inginerie a traficului pe str. Albișoara, dar care n-au fost realizate)”, a explicat Ilie Bricicaru într-o postare pe pagina sa de facebook.
De menționat că, potrivit autorităților municipale, aceste marcaje sînt aplicate pe carosabil, în fața trecerilor de pietoni, cu scopul de a spori siguranța pietonilor.
Primele astfel de marcaje au fost deja implementate pe mai multe str. din Capitală, și anume: Cuza-Vodă, Sarmizegetusa, Miron Costin și Braniștii.
Sursa:
- Încă cîțiva moldoveni au revenit acasă din Liban
- La Chișinău va avea loc un concert de excepție al lui Constantin Moscovici, Tamarei Gverdțiteli și t…
- Guvernul sporește protecția specială a copiilor împotriva deplasării în străinătate și reținerii ili…
- Ninsorile au acaparat România: Zonele în care stratul de omăt are deja 20 cm
- Alertă de călătorie în Bulgaria
- La Chișinău a avut loc o nouă sesiune în cadrul proiectului YMCA Digital Media Hub Chișinău ©
- Detail Garage este partenerul dumneavoastră profesional în detailing auto
- Capodopere florale de toamnă și iarnă de la XOstudio FLOWERS: Dăruiți magia sărbătorilor! ©
- Вă rugăm să beți acest amestec înainte de culcare, și veți elimina din organism tot ce ați mâncat pe…
- La Chișinău va avea loc un concert de excepție al lui Constantin Moscovici, Tamarei Gverdțiteli și t…
- La Chișinău a avut loc o nouă sesiune în cadrul proiectului YMCA Digital Media Hub Chișinău ©
- Machu Picchu și enigmele sale (+Foto)
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1469
- Populația:
- 5542 locuitori
Puhoi este un sat şi comună din raionul Ialoveni. Puhoi este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 35 km de orașul Ialoveni și la 50 km de Chișinău. Satul Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 5542 de oameni. Puhoi a fost menționat documentar în anul 1469.
Comentarii
(0)