04 iulie 2023, 13:30 Caleidoscop views 1448
Alina Tropaneț. Dacă aveți nevoie să oferiți un buchet în următoarele o oră și jumătate, notați această adresă - Xoflowers.md
04 iulie 2023, 13:30 Caleidoscop views 1448

Alina Tropaneț. Dacă aveți nevoie să oferiți un buchet în următoarele o oră și jumătate, notați această adresă - Xoflowers.md

Interviul cu Alina Tropaneț, director al studioului de floristică XOstudio FLOWERS.

Alina, salut. Din propriile mele senzații, în Moldova a început al doilea val de „trecere a afacerilor la online", după pandemie. Conferința GPeC cu speakeri internaționali, evenimente și programul GoEcomm, anunțat de maib. Așadar că, citind recentul tău interviu, unde vorbești despre deschiderea unui nou site, am decis să fac un interviu cu tine tocmai despre aspectul online al „afacerii cu flori". Ești pregătită?

Întreabă?

Să începem cu adresa site-ului.

xoflowers.md

Plata este completă? Nu doar în numerar la livrare?

Bineînțeles că da. Acesta este unul dintre motivele pentru care am decis să "investesc" în magazin. Am depășit deja din perioada în care întreaga noastră prezență online a fost construită în jurul Instagram-ului. Evident, nu vom renunța să lucrăm acolo, dacă este convenabil pentru client să facă comanda în acest fel. Dar acum nu vom mai pierde comenzile din străinătate și comenzile acelei categorii de clienți care preferă viteza și simplitatea selecției și a comenzii - a parcurs catalogul, a făcut clic pe un buchet care i-a plăcut și a efectuat imediat plata.

Toate tipurile de carduri bancare?

Da, plus plățile prin PayPal, dacă cineva consideră că este mai convenabil pentru ei.

Haide să mă pun în locul unui client al site-ului tău. În cât timp va fi livrat buchetul meu după plată?

În decurs de o oră și jumătate.

Non-stop?

Nu, serviciul de livrare funcționează non-stop. Totuși, noi suntem o „afacere obișnuită" care a deschis un „filial online". Deci, „primul" buchet poate fi livrat la 9:30 dimineața, „ultimul" la 20:30 seara. Desigur, în cazuri excepționale, iar noi oricum ne conectăm cu fiecare client, aceste intervale de timp pot fi extinse. Dar în general, ne orientăm spre acest interval: 9:30 - 20:30.

Sincer, înainte de întâlnire am privit site-ul. Credeam că acolo sunt zeci de tipuri de buchete. Dar sunt mult mai multe. Ce varietate de buchete încerci să menții pe site?

Cel puțin 150. Îmi planific dinainte „paleta" de culori și formez comenzi săptămânale astfel încât toate florile să fie disponibile. Deși pe site există o condiție de avertizare că, dacă nu avem 100% din compoziția florilor pentru un buchet, avem dreptul de a înlocui florile lipsă cu unele similare ca formă și preț.

Se actualizează frecvent varietatea de buchete?

Foarte des. Recent, site-ul era plin de pioni. Dar asta înseamnă că acum va trebui să eliminăm jumătate din site și să facem conținut nou. Din punct de vedere logistic, aceasta nu este o sarcină ușoară. Pentru site sunt necesare fotografii bune, ceea ce înseamnă că ședințele foto se fac doar în studio, pregătirea buchetelor-model. „Munca în spatele scenei" pentru site este mult mai mare decât pare la prima vedere.

Când, a fost lansat oficial site-ul xoflowers.md?

Cu o lună și jumătate în urmă.

Înainte de site, exista deja o practică de lucru online?

Doar vânzări pe Instagram. Dar acest lucru este cu totul altceva, era clar chiar înainte de deschiderea site-ului.

Care sunt rezultatele primei luni de muncă?

Este încă prea devreme să tragem concluzii. Dacă luăm în considerare algoritmii de funcționare Google, vom vorbi despre primele concluzii în patru-șase luni. Dar, într-un aspect, site-ul și-a dovedit deja necesitatea și eficacitatea. Colaborăm cu platforme online renumite prin intermediul cărora mii de oameni din întreaga lume cumpără flori. În fiecare țară, aceste platforme găsesc contractori de încredere. Noi colaborăm și cu ei. Dar înainte era dificil cu plata, chiar și KoronaPay - nu este cel mai convenabil sistem de plată pentru afacerile din Moldova. Acum totul a devenit mult mai simplu. Când vine o comandă, generez un link pentru plată și îl trimit. Chiar dacă buchetul diferă într-un fel sau altul de cel propus de platformă, dar dacă sunt de acord cu el, îl facem și nu mai avem probleme cu plata.

Există un plan de promovare a site-ului prin intermediul Facebook și Instagram?

Acestea sunt vectori de lucru diferite. Consumatorul care intră pe site este complet diferit de cel cu care lucrăm pe Instagram. Cei care cumpără pe Instagram sunt foarte „răsfățați". Sunt obișnuiți să poată alege fiecare floare, pot solicita să schimbăm sau să înlocuim detalii în timp ce buchetul este creat, în comunicarea online cu noi. Nu ne opunem, apreciem fiecare client. Dar, dacă vorbim despre site, ne așteptăm aici la un public total diferit. După cum am spus deja, sunt clienții noștri care trăiesc în străinătate și - bărbații care își apreciază timpul și sunt obișnuiți să acționeze la fel ca în afaceri - au ales buchetul, au plasat comanda, au plătit și - au rezolvat problema.

Recunosc oamenii ca mine. Nu-mi pot imagina o negociere online de o oră pentru a cumpăra un buchet. Mai ales că am mai multă încredere în gustul tău decât în al meu. Sunteți profesioniști în floristică și am mai multă încredere în voi decât în mine.

Acum hai să vorbim puțin și despre afaceri. Până la urmă, susțin ideea ca cât mai multe afaceri din Moldova să înceapă să lucreze activ online. Care este mecanismul de acordare a granturilor? A fost dificil să obții unul? Ați aplicat singuri sau ați folosit servicii de consultanță?

Să răspund în ordine. La început ne-am adresat la investitii.md. Ei ne-au dat o listă de organizații unde putem aplica pentru granturi și ne-au sugerat să alegem EBRD. Depunerea cererii pentru grant se face online, nu a fost greu să ne descurcăm cu lista de documente necesare. Așa am făcut și am depus cererea.

Cererea a fost revizuită rapid?

În principiu - da. Imediat ce am depus cererea, a venit la noi o inspecție de la EBRD. S-au abonat imediat la noi pe toate platformele de socializare. Ideea este că sarcina lor nu este doar de a promova digitalizarea afacerilor, ci și problemele de ecologie și protecția mediului.

Și aceste aspecte sunt luate în considerare la acordarea grantului?

Desigur. Reprezentanții EBRD au intrat cu adevărat în multe detalii. Dar, ceea ce este îmbucurător, este faptul că sunt pregătiți să țină cont și de interesele întreprinderilor. O parte componentă a aproape tuturor buchetelor este „insula" de plastic care susține florile. Nu putem înlocui acest detaliu cu nimic în Moldova. Când EBRD ne-a sugerat să renunțăm la utilizarea lor pentru a îmbunătăți ecologia afacerii, am explicat că fără acest element lucrul cu buchetele este pur și simplu imposibil. Și argumentul meu a fost auzit.

Cu toate acestea, EBRD a prezentat o serie de restricții cu care am fost de acord. Da, este și dorința noastră sinceră - să fim cât mai „verzi". Și acum avem o întreagă secțiune pe site-ul nostru unde îndemnăm la sortarea deșeurilor, să fim ecologici și să contribuim la protecția mediului înconjurător.

Fiecare afacere încearcă să vorbească despre „oferta unică de vânzare". Care este unicitatea site-ului xoflowers.md?

Încep cu principalul - am reușit să adun o echipă de florari care sunt pasionați la nesfârșit de munca lor. Fiecare buchet al nostru este o mică operă de artă, realizată de profesioniști și cu tot sufletul. Și avem o alegere foarte largă de buchete. Pentru orice gust și ocazie.

Ne-am ocupat și de produsele însoțitoare pentru flori. Vaze, lumânări, felicitări. Atrageți atenția asupra jucăriilor noastre de pluș, ele sunt produse în Franța, la Paris, astfel încât fiecare jucărie de pe site-ul nostru este unică pentru Moldova.

În plus, avem trei limbi străine. Noi întreținem site-ul în limba română, engleză și rusă.

Ultima întrebare. Care sunt așteptările tale ca om de afaceri de la site?

Ne așteptăm la o creștere serioasă a vânzărilor noastre și facem tot ce este necesar în acest sens. Am început promovarea plătită în Google. Lucrăm la creșterea traficului organic. Scriem publicații pentru site, lucrăm cu cuvinte cheie. Deci propun că, dacă doriți să realizați un studiu de caz pentru afaceri, să reluăm interviul la sfârșitul anului. Cu plăcere voi prezenta rezultatele principale și voi împărtăși informații despre ce funcționează și ce nu în dezvoltarea comerțului online.

Acceptat. Voi face acum un apel la acțiune din partea mea - un link activ către site: xoflowers.md


Sursa: pavelzingan.md  

Cuvinte cheie:

flori

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1462
Populația:
41 locuitori

Socii Vechi este un sat din cadrul comunei Călugăr, raionul Făleşti. Localitatea se află la distanța de 6 km de orașul Fălești și la 132 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 41 de oameni. Satul Socii Vechi a fost menționat documentar în anul 1462.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.