10 ianuarie 2018, 14:45 Caleidoscop views 10294
Aceste clipuri video trebuie să le privească primarii tuturor orașelor (Video)
10 ianuarie 2018, 14:45 Caleidoscop views 10294

Aceste clipuri video trebuie să le privească primarii tuturor orașelor (Video)

Aceste clipuri video trebuie să le privească primarii tuturor orașelor: bloggerul care se ascunde sub numele de Euverus, a modelat cîte mașini trec prin cele mai diverse intersecții.

Pentru a simula situațiile, Euverus a folosit jocul "Cities: Skyline", în care jucătorul are sarcina de a construi orașul, ținînd cont de toate aspectele posibile ale vieții, inclusiv specificul traficului. Și acesta este tocmai acel caz, cînd jocul ne-a ajutat să răspundem la întrebări serioase.

De ce e nevoie de semafor?

În afară de creșterea evidentă a nivelului de siguranță, semaforul mărește, de asemenea și capacitatea intersecției de la 191 de vehicule (aici și în continuare - pe minut) pînă la 235 sau chiar 320 de autoturisme, dacă benzile dedicate vor avea semnul, care să regleze cotitura spre stînga.

Cum influențează creșterea numărului de benzi?

Mulți consideră că cu cît mai multe benzi, cu atît mai înaltă e capacitatea traficului. Să verificăm. Așadar, dacă prin intersecția a două autostrăzi cu 4 benzi în fiecare minut trec 235 de autoturisme, apoi indicatorul a două autostrăzi cu 6 benzi a arătat doar - 251 de autoturisme! Cheltuielile pentru extindere sînt mari, iar efectul este minim.

Un alt exemplu. Să luăm o pereche de șosele cu cîte 6 benzi, la fiecare dintre ele fiind organizată o ieșire fără semafor spre dreapta: această intersecție "digeră" 465 de mașini în fiecare minut. Dacă mărim numărul benzilor tocmai pînă la 8, fluxul real al traficului crește însă doar pînă la 490 de mașini.

Mișcarea giratorie este mai eficientă decît intersecția obișnuită?

Cu siguranță. Un cerc mare, organizat la intersecția a două drumuri cu 4 benzi, este capabil să permită trecerea a pînă la 360 de mașini în loc de 330. În plus, mișcarea circulară este mai sigură, deoarece nu există probabilitatea coliziunii în unghi drept, atunci cînd cineva "zboară la roșu".

Cum să "impuneți să funcționeze" absolut orice nod rutier?

Ușor și simplu: organizînd ieșiri separate spre dreapta. Efectul este cel mai vizibil la intersecțiile unde mașinile circulă în cerc: doar că limita pentru "cerc" a fost de 360 de mașini, iar adăugarea a patru ieșiri a mărit capacitatea traficului pînă la 532.

Dar există o nuanță. Luăm o intersecția obișnuită, nu cu sens giratoriu. Cu semafoare reglate, prin el trec prin 416 automobiliști, cu o bandă dedicată pentru ieșire - deja 465. Iar cînd cotitura spre dreapta este reglată de semafor (nu există bandă separată), rezultatul e de 432 de mașini.

Ce se întîmplă, dacă luăm în calcul și trecerile pietonale?

Este logic să presupunem că prezența unei treceri pietonale va reduce capacitatea traficului. Dar chiar cu atît! La o intersecție aglomerată, unde este organizat sensul giratoriu, pietonii pot opri complet traficul pe "cerc", capacitatea de trafic scăzînd pînă la 8 autovehicule.

În concluzie, care este totuși cea mai eficientă intersecție?

Aceea care este organizată ca așa-numita "intersecție cu flux continu de trafic", cu ajutorul a șase căi de acces și semafoare ajustate cu atenție. Priviți cum în fiecare minut pe la intersecția a două autostrăzi cu 4 benzi au început să treacă pînă la 612 de mașini!

În acest caz este important însă să nu exagerăm. Cu ceva timp în urmă, ideea "sensului giratoriu turbo" - o varietate destul de complexă de mișcare circulară, a fost discutată destul de activ. Astfel, prefixul "turbo" nu s-a justificat: schema este complicată, iar mașini trec mai puține decît de obicei (501 față de 532).

Cuvinte cheie:

primaria , oraș , circulatie rutiera

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1524
Populația:
5039 locuitori

Ruseştii Noi este un sat şi comună din raionul Ialoveni. Din componenţa comunei fac parte localităţile Ruseştii Noi și Ruseştii Vechi. Localitatea se află la distanța de 15 km de orașul Ialoveni și la 27 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 5039 de oameni. Satul Ruseştii Noi a fost menționat documentar în anul 1524.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.