![]() |
Ce termen aveți la dispoziție pentru a plăti pentru energia electrică ca să nu fiți deconectat de la rețea
Conform Regulamentului privind furnizarea energiei electrice, furnizorul emite lunar consumatorului final factura pentru plata energiei electrice, în baza indicilor echipamentelor de măsurare în conformitate cu prețul reglementat în vigoare, cu cel puțin 10 zile calendaristice înainte de expirarea termenului limită de plată a facturii, indicat în aceasta.
În caz de neachitare de către consumatorul casnic sau noncasnic a facturii, în decurs de 10 zile calendaristice de la data limită de plată a facturii indicată în factura prezentată consumatorului casnic cu respectarea termenului prevăzut la pct.77 subpunct 6) din prezentul Regulament, furnizorul este în drept să solicite deconectarea locului de consum, iar operatorul sistemului de distribuție deconectează de la rețeaua electrică de distribuție în termen de cel mult 4 zile lucrătoare instalațiile electrice ce aparțin consumatorului casnic sau noncasnic.
Factura pentru energia electrică conține următorul mesaj de atenționare cu privire la necesitatea achitării facturii pentru energia electrică în termenul indicat în aceasta.
Vă rugăm să achitați factura în termenul stabilit pentru a evita deconectarea instalației dvs.
ATENŢIE!
În cazul neachitării acestei facturi, în decurs de 10 zile calendaristice de la data limită de plată indicată în ea, în conformitate cu legislația, furnizorul este în drept să deconecteze de la rețeaua electrică instalațiile electrice ce vă aparține. Reconectarea instalațiilor electrice la rețeaua electrică va fi posibilă după eliminarea cauzei care a dus la deconectare şi după achitarea tarifului pentru reconectare.
Reconectarea instalațiilor electrice
Reconectarea instalațiilor electrice la rețeaua electrică se efectuează doar după înlăturarea motivelor care au condus la deconectare. Furnizorul solicită reconectarea operatorului de sistem, iar ultimul este obligat să reconecteze la rețeaua electrică instalațiile electrice ce aparțin consumatorului final în termenul cel mai scurt posibil, dar nu mai tîrziu de 2 zile calendaristice de la data achitării tarifului pentru reconectare.
Totodată, furnizorul de energie este în drept să solicite deconectarea în cazul neachitării de către consumatorul casnic a plăţii pentru energia electrică determinată de către furnizor, conform sistemului pauşal corect în cazul consumului de energie electrică prin evitarea echipamentului de măsurare, prin denaturarea indicațiilor echipamentului de măsurare sau alte modalități de consum neînregistrat de echipamentul de măsurare. Pentru detalii accesează Regulamentul cu privire la furnizarea energiei electrice.
Pentru a vedea mai multe răspunsuri la întrebările parvenite pe adresa redacţiei noastre, accesaţi acest link. Întrebările pot fi expediate pe adresa intreaba@noi.md.
Sursa:
Diaspora, însemnată să se înregistreze în prealabil pentru alegerile prezidențiale
Anunț important pentru cetățenii Republicii Moldova aflați în Rusia
MAEIE clarifică: nicio schimbare în regimul de călătorie pentru cetățenii moldoveni în Israel
Noi reguli pentru persoanele care pleacă în călătorie cu mașinile în Grecia
O nouă locație cu multe posibilități pentru tineri: A fost lansat Centrul Comunitar YMCA Moldova pen…
Haosul de pe Aeroportul Chișinău: Poliția de frontieră vine cu o reacție la nemulțumirea oamenilor
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1602
- Populația:
- 549 locuitori
Paladea este un sat din cadrul comunei Bîrlădeni, raionul Ocniţa. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituie 549 de oameni. Satul Paladea este situat la o distanţă de 20 km de oraşul Ocniţa şi la 220 km de Chișinău. Prima menţiune documentară a satului Paladea (cu numele Vertiporoh) din ținutul Hotin datează din anul 1602.
Comentarii
(0)