02 august 2019, 16:55 Realitatea moldovenească views 14451
Pentru un zbor eșuat în timpul deplasării de serviciu, cine primește compensația, angajatul sau angajatorul?
02 august 2019, 16:55 Realitatea moldovenească views 14451

Pentru un zbor eșuat în timpul deplasării de serviciu, cine primește compensația, angajatul sau angajatorul?

Aveai o întâlnire importantă, dar care nu putea avea loc pe online. Directorul companiei în care lucrezi ți-a zis să mergi direct și pentru asta ți-a cumpărat un bilet de avion.

Într-un final, avionul a întîrziat și ai ajuns cu peste trei ore mai tîrziu la destinație. Imprudența companiei aeriene ți-a cam dat totul peste cap? Acum, ai dreptul de a solicita o despăgubire avia pentru acest lucru, dar cine va primi banii, tu sau compania care a achitat călătoria?

Cine va solicita compensația pentru zborul perturbat?

În conformitate cu Regulamentul UE 261/2004, doar pasagerii aerieni pot depune o reclamație pentru întîrzierea zborului sau anularea acestuia. Nu contează cine a plătit pentru bilet, compania sau angajatul, solicitarea unei compensații o va face persoana care a zburat sau urma să o facă.

Dar cine va lua banii?

Conform aceluiași regulament, UE 261/2004, pasagerul este cel care poate primi o despăgubire pentru întîrzierea zborului sau anularea lui. Pentru companie, acest lucru ar însemna că angajatul va primi banii din partea operatorului aerian, pentru că persoanele juridice nu sunt eligibile să primească astfel de compensații.

Este corect față de angajator?

Aparent - da, dar din acest motiv compensația și este numită astfel, deoarece are drept scop să compenseze daunele și problemele cauzate pasagerului. Aceasta reprezintă o acțiune diferită de rambursare și nu are nicio legătură cu banii cheltuiți pe bilet. Chiar dacă clientul plătește pentru cursă cu mile, fie că zboară în clasa standard sau business, acesta oricum poate solicita o compensație conform dreptului pasagerului aerian.

Ar trebui angajatul să ofere companiei sale compensația?

Angajatul a fost cel care a stat câteva ore în aeroport, a trecut probabil prin momente de stres și a trăit experiența neplăcută a călătoriei, așadar banii sunt oferiți anume pasagerului care zburat.

Totuși, pot fi momente în care angajatul va înmâna suma despăgubirii companiei în care lucrează - dacă în contractul de muncă este prevăzut un asemenea punct, conform căruia în cazul unei călătorii de afaceri, zborul este anulat, întârzie sau a fost refuzată îmbarcarea și pasagerul reușește să primească o compensație, va trebui să o transmită angajatorului. Da, chiar va trebui să o dea!

Angajatorul va obține ceva?

În cazul anulării cursei, de regulă compania aeriană propune un zbor alternativ sau oferă dreptul de a solicita rambursarea biletului. Așa cum în cazul călătoriilor de business propunerea unui alt zbor nu este cea mai bună opțiune, pentru că eventuala întâlnire deja a fost anulată, cel mai des se va solicita returnarea banilor. Pasagerul va fi cel care va aplica pentru o compensație, iar angajatorul are dreptul de a recupera banii pentru biletul avionului.

Cine are grijă de pasager dacă zborul a fost întrerupt?

Angajatorul nu ar trebui să-și facă griji de acest aspect, pentru că regulamentul obligă companiile aeriene să asigure pasagerilor mâncare și băuturi răcoritoare, dacă zborul întârzie prea mult. În cazul în care contextul o cere, operatorul va oferi clienților și loc pentru dormit, gratuit, asigurând transportul până la cazare și înapoi.

Indiferent de situație, cea mai comodă, rapidă și ieftină metodă de a primi o compensație (pentru un zbor anulat, un zbor întârziat ori un refuz la îmbarcare) este să te încredințezi pe mâna profesioniștilor. Nu ezita să te adresezi echipei AirAdvisor pentru a-ți analiza cazul!

Sursa: noi.md

Cuvinte cheie:

compensații , zbor

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1484
Populația:
2995 locuitori

Giurgiuleşti este un sat şi comună din raionul Cahul. Giurgiuleşti este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 55 km de orașul Cahul și la 250 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 2995 de oameni. Satul Giurgiulești a fost menționat documentar în anul 1484.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.