13 noiembrie 2015, 09:32 Realitatea moldovenească views 6522
Vinul Moldovei este promovat la Londra
13 noiembrie 2015, 09:32 Realitatea moldovenească views 6522

Vinul Moldovei este promovat la Londra

Vinul Moldovei continuă să-și facă drum pe piața occidentală. În perioada 6-7 noiembrie cîţiva producători autohtoni: Chateau Vartely, Vinăria Purcari și Albăstrele au participat în Marea Britanie la unul dintre cele mai populare evenimente dedicat amatorilor de vinuri de calitate – „Laithwaites Live London", organizat de compania omonimă. Participarea producătorilor autohtoni la evenimentul de la Londra a fost susţinută de Oficiul Naţional al Viei şi Vinului (ONVV) și această acţiune este parte a planului de marketing al ONVV pentru majorarea volumului de exporturi ale vinurilor moldoveneşti, transmite NOI.md.

După cum a menționat Dumitru Munteanu, directorul ONVV, consumatorul britanic nu este foarte familiarizat cu vinurile noastre, de aceea, evenimentul a reprezentat o platformă eficientă de promovare, care cu siguranţă va răspunde ambiţiilor comerciale ale producătorilor autohtoni de vinuri.

„Suportul acordat vinificatorilor în vederea creării oportunităţilor de promovare pe pieţele externe reconfirmă angajamentul nostru strategic, prin care „Vinul Moldovei" să devină un simbol al calităţii şi un brand recunoscut la nivel internaţional", - a specificat el.

Cu mesajul „From Moldova with love", experta internaţională Beth Willard a invitat oaspeţii la standurile noastre, pentru a descoperi tradiţiile milenare ale vinului moldovenesc în cadrul celor patru ateliere de creație cu prezentarea Moldovei și a soiurilor autohtone. Profesionista activează în departamentul de achiziţii „Direct Wines" – companie recunoscută în domeniul importului şi distribuirii vinurilor – şi poate fi considerată un ambasador al brandului „Vinul Moldovei" în Marea Britanie.

Beth Willard, expertă „Direct Wines", a relatat că a făcut cunoştinţă cu vinul moldovenesc acum 10 ani şi s-a îndrăgostit de el. „De fiecare dată, cînd mă întorc acasă după o vizită în Moldova, procur vin pentru colecţia personală şi pentru a-mi delecta prietenii. Pot afirma cu siguranţă că vinul produs în Moldova este la fel de bun ca şi cel din Franţa, Italia sau Spania", - a psecificat ea.

La Londra vinurile moldovenești au fost înalt apreciat de cei peste 2000 de invitați la eveniment. Ele au concurat pentru un loc în topul preferinţelor cu peste 300 de vinuri din Franţa, Italia, Spania, Portugalia, Austria, Germania, Anglia, Ungaria, Argentina, Chile, Africa de Sud, Noua Zeelandă şi Australia. Pe durata evenimentului, oaspeţii au avut posibilitatea nu numai să degusteze, dar şi să cumpere vinurile preferate. În plus, pentru dînșii au fost organizate mai multe prezentări, la care au învăţat cum să descopere aromele vinurilor şi să cunoască un vin de calitate. Ţara noastră a fost reprezentată de trei mari producători cu brandul „Wine of Moldova".

Ludmila Gogu, directorul „Chateau Vartely", a menționat că vinul Vartely a intrigat invitații curioși. „Laithwaites Live London" 2015 a oferit oportunitatea de a sta la un pahar de vorbă cu consumatorul britanic, care este unul exigent. „Concluzia este evidentă: peste 2000 de membri ai clubului nu numai că ştiu unde este Moldova pe hartă, dar cu siguranță vor reveni să descopere teritoriul vinurilor de pe meleagurile regiunilor Codru și Bugeac", - a specificat ea.

Grigore Meriacre, manager export „Vinăria Purcari", a expimat recunoștință enormă echipei Laithwaites pentru acest eveniment de promovare a vinurilor moldoveneşti, organizat strategic, chiar în centrul Londrei. „Venind cu vinuri de înaltă calitate şi avînd compania Laithwaites ca partener de dezvoltare, sîntem siguri ca vinurile noastre au un viitor strălucit în Marea Britanie!", - a declarat el.

Elena Ghenceva, manager export „Albăstrele", a spus că sînt foarte mândri să coopereze cu Laithwaites încă din anul 2003, dar şi pentru că au fost primul exportator de vinuri moldoveneşti pe cea mai plină de provocări piaţă – Marea Britanie. „Vom continua să întreprindem acţiunile necesare pentru a creşte vînzările şi a surprinde consumatorul cu cele mai bune vinuri", - a specificat ea.

Sursa: www.noi.md

Cuvinte cheie:

vin , promovarea , Marea Britanie

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1859
Populația:
113 locuitori

Schinoșica este un sat din cadrul comunei Lipoveni, raionul Cimişlia. Localitatea se află la distanța de 33 km de orașul Cimișlia și la 60 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 113 oameni. Satul Schinoșica a fost menționat documentar în anul 1859.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.