|
Foto: grenada.md |
Cum să comunicăm cu colaboratorii Poliției Rutiere din Moldova
Cît de des ați fost oprit de colaboratorii Poliției Rutiere? Vă cunoşteaţi drepturile atunci cînd comunicaţi cu reprezentanţii organelor de drept? Testați-vă cunoștințele în articolul nostru despre comunicarea corectă cu oameni cu epoleţi.
În primul rînd, trebuie să vă spunem că cel mai important lucru e să fiţi politicos. În nici un caz grosolănia nu vă va face să aveţi mai multă dreptate și nu vă va ajuta în relațiile cu poliția sau cu oricare alte persoane. Dar, să ne întoarcem din nou la lege. Iată ce drepturi are conducătorul auto, care a fost oprit de colaboratorul în uniformă (în conformitate cu punctul 14 (1) a Regulamentului Circulaţiei Rutiere a Republicii Moldova):
1. A fi informat cu privire la numele, prenumele, funcția reprezentantului organelor de control, organului autorității, pe care o reprezintă, inclusiv, prin prezentarea permisului de angajat, precum și referitor la motivul legal pentru care aţi fost oprit;
2. A fi informat cu privire la încălcarea concretă a legii, precum și referitor la justificarea legală a presupusei încălcări, în temeiul dreptului penal sau administrativ;
3. A fi informat cu privire la drepturile și obligațiile dvs., prevăzute de dreptul penal sau administrativ și referitor la posibilitatea de a recurge la punerea acestora în aplicare;
4. Puteţi lua cunoştinţă de materialele, care dovedesc faptul încălcării legislației, inclusiv, prin intermediul mijloacelor tehnice de supraveghere cu statut confirmat;
5. Puteţi contesta legitimitatea acţiunii inspectorului de trafic rutier sau a unui alt reprezentant al autorităților de control, precum și documentele alcătuite de acesta, în conformitate cu legislația în vigoare.
Un ofițer de poliție poate opri un autoturism în cazul în care:
1. El a observat personal încălcarea sau a fixat-o prin intermediul aparatelor;
2. Există dovezi concrete că automobilul a fost implicat în acțiunile persoanelor, care au încălcat legea sau că cu automobilul sînt transportate bunuri, dobîndite pe cale ilegală;
3. Polițistul a observat traiectoria de mişcare inadecvată a automobilului. Acest lucru poate fi cauzat de faptul că şoferul este în stare de ebrietate sau că este obosit, precum și de comportamentul pasagerilor care nu-i permit şoferului să conducă normal;
4. Aspectul exterior al mijlocului de transport trezeşte suspiciuni. Spre exemplu, pe corpul maşinii pot rămîne urme de implicare a automobilului într-un accident rutier, orice altă infracțiune;
5. Şoferul automobilului ar putea deveni martor al vreunui accident sau al vreunui alt incident care a avut loc mai devreme în calea lui;
6. Sînt efectuate operațiuni speciale. La acel moment, poate fi oprit doar un anumit tip de transport, pentru care a fost trimisă orientarea sau orice alt mijloc de transport, după comiterea vreunei infracțiuni grave, atunci cînd sînt blocate toate ieşirile din zona specificată;
7. Drumul este închis la o oarecare distanță. Poliția îi opreşte pe șoferi, pentru a-i informa; a avut loc un dezastru natural și mai departe deplasarea este interzisă;
8. A avut loc un accident, sînt răniţi grav. În acest caz, polițistul are dreptul să oprească orice maşină şi să-l oblige pe șofer să-l ducă pe rănit la spital. De asemenea, în cazul în care mașina de serviciu s-a defectat pe neaşteptate, iar într-un alt loc din apropiere a avut loc un accident grav, precum și în alte situații similare, colaboratorul de poliție are dreptul să oprească orice vehicul și să-şi continue drumul cu aceasta spre locul accidentului.
Cu alte cuvinte (mai simple)
Dacă e să vorbim mai simplu, după ce aţi fost oprit de un reprezentant al Poliției Rutiere, aveți dreptul de a-i solicita prenumele, numele și funcţia pe care o ocupă, precum și să cereţi să vi se spună cauza opririi. Nu puteţi fi oprit fără nici un motiv! În cazul în care sînteți acuzat de încălcarea regulilor de circulație, trebuie să vă fie prezentate dovezi, cereţi cu îndrăzneală materialul video în cauză.
Ţineţi minte că chiar dacă Poliția întocmește un protocol, aveți dreptul să-l contestaţi şi să indicaţi acest lucru în protocol. De asemenea, nu sînteţi obligat să semnaţi protocolul, în cazul în care nu-l înțelegeți, din cauza formulărilor şi limbii care nu e maternă pentru dvs. Sînteţi în drept să cereţi să vi se explice textul sau, dacă este necesar, să solicitaţi traducerea acestuia. Multe cazuri au fost cîștigate în Moldova, datorită faptului că șoferului i-a fost refuzată traducerea documentelor de protocol.
Important: protocolul semnat de către persoana care a încălcat regulamentul, fără obiecții, este dovada infracțiunii. Nu semnaţi niciodată ceva ce nu înțelegeţi!
Sursa:
- Cînd speră România să adere la spațiul Schengen
- Votul diasporei: interzicem sau reglementăm?
- Încă cîțiva moldoveni au revenit acasă din Liban
- La Chișinău va avea loc un concert de excepție al lui Constantin Moscovici, Tamarei Gverdțiteli și t…
- Guvernul sporește protecția specială a copiilor împotriva deplasării în străinătate și reținerii ili…
- Ninsorile au acaparat România: Zonele în care stratul de omăt are deja 20 cm
- Cultura negativității
- Detail Garage este partenerul dumneavoastră profesional în detailing auto
- Capodopere florale de toamnă și iarnă de la XOstudio FLOWERS: Dăruiți magia sărbătorilor! ©
- Вă rugăm să beți acest amestec înainte de culcare, și veți elimina din organism tot ce ați mâncat pe…
- La Chișinău va avea loc un concert de excepție al lui Constantin Moscovici, Tamarei Gverdțiteli și t…
- La Chișinău a avut loc o nouă sesiune în cadrul proiectului YMCA Digital Media Hub Chișinău ©
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1913
- Populația:
- 1140 locuitori
Larga Nouă este un sat şi comună din raionul Cahul. Din componenţa comunei fac parte localităţile Larga Nouă și Larga Veche. Localitatea se află la distanța de 25 km de orașul Cahul și la 145 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 1140 de oameni. Satul Larga Nouă a fost menționat documentar în anul 1913.
Comentarii
(0)