Mergi spre compartimentul: Localitaţile Moldovei și diasporei
07 septembrie 2018, 09:30 views 13696
RTEC se confruntă cu un deficit de șoferi de troleibuze
07 septembrie 2018, 09:30 views 13696

RTEC se confruntă cu un deficit de șoferi de troleibuze

Pentru a scăpat de îmbulzeala din troleibuze și autobuze, în special de la primele ore ale dimineții, municipalitatea are nevoie de înca 70 de unități de transport.

Pe lîngă aceasta, Regia Transport Electric se confruntă și cu o criză de șoferi, chiar dacă salariile sînt atractive.

Din această cauză, șoferii actuali sînt nevoiți să lucreze peste program. Cînd însă va dispărea problema, nu se știe.

De cîteva zile, primele ore ale dimineții arată pentru mulți locuitori ai capitalei ca o adevărată cursă pentru a prinde un loc în transportul public. O înregistrare la acest subiect a făcut furori, ieri, pe rețelele de socializare.

Administrația Regiei de Transport Electric a capitalei are cel puțin două explicații. Reprezentanții instituției spun că îmbulzeala apare din cauza că nu sînt suficiente troleibuze, dar și șoferi care să le conducă.

„Avem nevoie de troleibuze, cel puțin încă vreo 70 de troleibuze. Dar în afară de troleibuze, la noi, avem criză de conducători de troleibuz și de conductori", Vasile Tihon, șef-adjunct de exploatare, PT-1

Pentru a suplini numărul de șoferi, Regia organizează cursuri gratuite pentru novici. Dar, din cele 150 de persoane care încep lecțiile într-un an, doar o treime absolvesc.

„Pleacă, se eliberează, pleacă peste hotare. Măcar că salariul la un șofer și la un conductor este un salariu decent. Cu clasa 1, el are și 8000 de lei. Astăzi la noi activează cei care au 10, 20, peste 20 de ani și cu stagiu de muncă de 30 de ani. Iar acum tineretul vine, lucrează puțin, o jumătate, un an de zile, și pleacă", Vasile Tihon, șef-adjunct secția de exploatare, PT-1

Din cauza că nu sînt suficienți șoferi, munca este făcută de actualii conducători auto.

„Am mai lucrat, și la mașină, și la tractor. Troleibuzul e mai bun, mai confort, aici lucrăm cu lumea, e altfel. Dacă nu-mi plăcea, nu veneam și nu învățam", Pantelie Răcilă, șofer de troleibuze de 30 de ani

„Îi cam greu, îi greu. Iată, înainte cînd era mai puțin transport în oraș, nu era așa, era mai ușor, dar e mult transport acum. Mulți cumpără permisul și nu știu să meargă", Pantelie Răcilă, șofer de troleibuze de 30 de ani

Tot despre munca grea vorbesc și șoferii mai tineri, așa cum este Sergiu. Bărbatul spune că se gîndește să renunțe la volanul troleibuzului, chiar dacă salariul îl mulțumește.

„Am văzut că salariul e bun și am hotărît să rămîn aici, dar aș vrea să fac altă facultate. Lucrul acesta de conducător de troleibuz e foarte greu. E foarte obositor, mai ales sînt grafice diferite, trebuie să ne sculăm uneori și la 3 dimineața ca să venim", Sergiu Olan, șofer de troleibuze de 6 ani

„N-aș spune că condițiile de muncă sînt într-atît de rele. Păcat, avem condiții bune la dispeceratele terminus, chiar pe teritoriul Parcului", Vasile Tihon, șef-adjunct secția de exploatare, PT-1

Pe străzile din capitală circulă în jur de 300 de troleibuze, dintre care 230 sînt noi, iar 10 cu sistem autonom.

Sursa: tv8.md

Cuvinte cheie:

soferi , troleibuz , Chisinau

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1560
Populația:
4823 locuitori

Brătuşeni este un sat şi comună din raionul Edineţ. Din componenţa comunei fac parte două localităţi: Brătuşeni şi Brătuşenii Noi. Satul Brătuşeni este aşezat în regiune de colină, situat la o distanță de 12 km de oraşul Edineţ şi la 190 km de Chișinău. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 4823 de oameni. Satul Brătuşeni din ţinutul Hotin este atestat pentru prima dată într-un document din 1560, cînd Alexandru Lăpuşneanu dăruia satul lui Bratăş şi fraţilor săi, Ion şi Simca.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.