|
Tofilat, despre motivele care l-ar fi determinat să-și dea demisia de la șefia CFM
Oleg Tofilat susține că este îngrijorat de continuitatea activităților la întreprinderea „Calea Ferată din Moldova” (CFM) și că sînt necesare cel puțin două condiții pentru a asigura șefia.
El a adăugat că „instrumentele corporative, de care dispune administratorul CFM, nu sînt suficiente pentru a satisface aceste condiții”. Potrivit lui Tofilat, „atunci cînd întreprinderea se află în pericol, iar managerul și factorii superiori de decizie nu pot agrea o viziune comună de remediere”, managerul este obligat să-și prezinte demisia, notează Noi.md cu referire la newsmaker.
Pe 4 februarie, Oleg Tofilat a venit cu precizări pe rețelele de socializare despre motivele care l-ar fi determinat să-și dea demisia de la șefia întreprinderii „Calea Ferată din Moldova”. Ar fi vorba despre 3 motive.
„Sunt profund îngrijorat de continuitatea activităților. Sunt necesare cel puțin două condiții pentru a o asigura: Lichiditate – activele circulante trebuie să depășească obligațiunile curente cu 2-3 luni; Proficiența operațională – veniturile anuale să fie superioare cheltuielilor”, a menționat Tofilat.
El a adăugat că „instrumentele corporative, de care dispune administratorul CFM, nu sînt suficiente pentru a satisface aceste condiții”.
„Măsurile ce se impun – capitalizarea, garantarea creditelor, vînzarea activelor ne-operaționale, eșalonarea obligațiunilor fiscale, alocările bugetare anuale pentru infrastructură și transport călători – sînt la latitudinea factorilor de decizie politici. Și ele nu vin nici în timpul, nici în măsura necesară”, a comunicat Tofilat.
Al doilea motiv, potrivit lui Tofilat, este „incoerența viziunilor privind riscurile, prioritățile și acțiunile între politic și corporativ”.
„Avem cîteva divergențe esențiale în abordări: Calea Ferată e o afacere sau un serviciu de interes public? Altfel zis trebuie să se întrețină de sine stătător sau să aibă contribuții de la buget? În viziunea mea, circa 20% din veniturile sectorului feroviar trebuie să vină din buget. La moment e 0. Astfel orice reducere a cererii de transport duce la dificultăți în achitări. (…) Care este independența decizională a administratorului CFM (sau altor întreprinderi mari) în activitățile sale? În ce măsură poate decide asupra tarifelor, logisticii operaționale, cooperării cu mediul de afaceri? E necesar de coordonat orice pas cu consiliul de administrație, fondator, minister, guvern sau pot fi stabilite împuterniciri clare și un sistem de notificare și raportare? În domeniul corporativ este esențial să poți adopta decizii repede și consecvent, altfel ești irelevant și necompetitiv”, a adăugat Tofilat.
Al treilea motiv, a comunicat Tofilat, este „lipsa oricărei protecții față de ingerințele adverse ale „justiției” și „organelor de control””.
„Rapoartele din ultimii cinci ani de la inspecția financiară sînt între inept și criminal. Am contestat vehement prestația mizerabilă a inspectorilor din martie 2023 – la conducerea inspecției financiare, la Ministerul Finanțelor, la Parlament. Am solicitat audieri publice a „constatărilor”, am solicitat anularea prescripțiilor abuzive – zero efect pînă azi. Prestația organelor de securitate și anchetă o găsesc execrabilă, în cei aproape trei ani cît am condus CFM. Nu știu dacă doar la CFM așa, dar am impresia că organele fac totul pentru a complica și compromite lucrul meu ca administrator și nimic pentru a mă susține în revitalizarea întreprinderii. Am formulat sesizări privind atacuri concertate asupra mea și a colegilor, începînd cu 2021. Am raportat cazuri concrete de riscuri și activități nocive – fără efect pînă azi”, a scris Tofilat.
Și atunci cînd întreprinderea se află în pericol, iar managerul și factorii superiori de decizie nu pot agrea o viziune comună de remediere – consider că un manager responsabil este obligat să-și prezinte demisia, a declarat Tofilat.
„Voi prezenta un raport de activitate în curînd – și chiar sînt mîndru de reușitele CFM din ultimii trei ani. (…) În acești trei ani am reușit împreună să demonstrăm că la CFM se poate altfel, că CFM poate fi o resursă, nu doar o problemă pentru societate. Am toată deschiderea și dorința de a-mi ajuta succesorul să izbutească mai mult decît mine. Sunt sigur că prin viziune și coerență noua conducere CFM – împreună cu Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și Guvernul – are toate premisele de a remedia problemele temporare cu care ne ciocnim, dar și de a atinge obiectivele strategice de modernizare a sectorului feroviar”, a conchis Oleg Tofilat.
Pe 29 ianuarie 2024, Oleg Tofilat a demisionat din funcția de director al întreprinderii „Calea Ferată din Moldova”.
Tofilat a preluat funcția de director al CFM în mai 2021. Oleg Tofilat este economist de profesie. Anterior a activat în calitate de expert internațional în transporturi și administrare publică.
Sursa:
- Anunt imporntant pentru cetatenii R. Moldova din Israel legat de permisele de conducere
- Anunț important al Ambasadei Marii Britanii în Moldova
- Cum să renunți la cetățenia dublă?
- Guvernul organizează Tîrgul locurilor de muncă
- MAE își exprimă regretul profund în legătură cu decesul unei cetățence a țării noastre în urma atacu…
- O moldoveancă, ucisă în atacul terorist din Tel Aviv
- Peste o sută de tineri au participat la Jocurile Curate, curățînd rezervația Orheiul Vechi
- Chirurgii au creat o rețetă de supă pentru ca pacienții să slăbească înainte de operație
- Pe 2 noiembrie în Moldova va avea loc acțiunea ecologică anuală - Să ajutăm natura
- O operă de artă veche de aproximativ 900 de ani
- Proprietățile vindecătoare ale fructelor și frunzelor de dracilă
- Bunătatea este o calitate morală a omului
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1644
- Populația:
- 747 locuitori
Hîrjauca este un sat și comună în raionul Călărași. Din componenţa comunei fac parte patru localităţi: Leordoaia, Hîrjauca, Mîndra, Palanca. Satul Hîrjauca se află la o distanță de 25 km de orașul Călărași și la 71 km de Chișinău. Localitatea este situată într-o zonă colinară din inima Codrilor și este una din principalele stațiuni balneologice din Republica Moldova. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 747 de oameni. Prima menţiune documentară a satului Hîrjauca datează din anul 1644.
Comentarii
(0)