05 septembrie 2024, 11:00 Realitatea moldovenească views 1129
După nemulțumirile legate de imposibilitatea de programare la ghișeele ASP, instituția vine cu lămuriri
05 septembrie 2024, 11:00 Realitatea moldovenească views 1129

După nemulțumirile legate de imposibilitatea de programare la ghișeele ASP, instituția vine cu lămuriri

Urmare a știrii postate de Noi.md, unde am scris despre problemele întîmpinate de cetățeni în obținerea serviciilor oferite de Agenția Servicii Publice (ASP), redacția a primit un răspuns oficial din partea instituției.

Potrivit sursei, începînd cu 3 ianuarie 2024, serviciile cadastrale pentru cetățeni sînt prestate de o nouă instituție publică, denumită „Cadastrul Bunurilor Imobile”, înființată de Agenția Geodeziei, Cartografiei și Cadastrului, conform Hotărîrii Guvernului nr. 959/2023.

"Această restructurare a transferat către noua instituție responsabilitățile legate de crearea și ținerea cadastrului bunurilor imobile, executarea lucrărilor cadastrale și de evaluare, administrarea băncii centrale de date a cadastrului, precum și efectuarea înregistrărilor de stat ale bunurilor imobile și a drepturilor asupra acestora. În plus, conform Statutului Instituției Publice „Cadastrul Bunurilor Imobile”, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 959/2023, această instituție continuă să deservească solicitanții de servicii cadastrale în cadrul ghișeelor din Centrele Multifuncționale ale ASP, pentru a asigura comoditatea cetățenilor. Totuși, cetățenii au opțiunea de a accesa aceste servicii și în subdiviziunile specializate ale „Cadastrul Bunurilor Imobile”, este menionat în răspuns.

ASP a precizat că, în urma acestor modificări, instituția nu mai reglementează procesul de prestare a serviciilor din domeniul cadastral, acestea fiind gestionate integral de „Cadastrul Bunurilor Imobile”.

În ceea ce privește prestarea serviciilor din domeniul înregistrării de stat a persoanelor juridice, ASP organizează aceste servicii prin intermediul sistemului „Rînd electronic”. Instituția anunță că lucrează la elaborarea unui nou Registru de Stat al Unităților de Drept, care urmează să fie transmis în exploatare în scurt timp.

"Programul de lucru cu cetățenii al subdiviziunilor prestatoare de servicii ale ASP este de la 08:00 pînă la 16:30. În partea ce ține de deservirea solicitanților de servicii din domeniul înregistrării de stat a persoanelor juridice, preluarea solicitanților din rîndul ordinar are loc în intervalul 08:00-09:00, precum și pe măsura disponibilității registratorilor condiționată neprezentarea solicitantului programat. Totodată, menționăm că din rîndul ordinar prioritar sînt preluați solicitanțiicare fac parte din categoria celor cu prioritate, după cum urmează: persoanele în etate (începînd cu vîrsta de 75 de ani); persoanele cu dizabilitate severă sau accentuată (invalizi de gradul I sau II); femeile însărcinate, mamele cu copii sugari, persoanele cu copii cu vîrsta sub 3 ani (în cazul documentării copilului). Timpul mediu de deservire a solicitanților serviciilor din domeniul înregistrării de stat a persoanelor juridice constituie 40 minute. Programările prealabile sînt gestionate în mod particular, pentru fiecare Centru Multifuncțional, în dependență de numărul de registratori în domeniul înregistrării de stat disponibili. În subdiviziunile în care este prezent un singur registrator, programările pot fi efectuate pentru intervalul orar 09:00-11:40 (la fiecare 40 de minute), în restul timpului registratorul perfectînd actele pentru înregistrare a solicitărilor recepționate și înmînarea actelor perfectate beneficiarilor. Concomitent, menționăm că la ora actuală ASP este în proces de elaborare a noului Registru de Stat al Unităților de Drept, care în scurt timp urmează a fi transmis în exploatare și va condiționa reducerea semnificativă a timpului de prestare a serviciilor din domeniu.", menționează ASP.

Amintim, în ultimele săptămîni, locuitorii din Chișinău s-au confruntat cu dificultăți serioase atunci cînd au încercat să obțină servicii în cadrul Agenției Servicii Publice (ASP).

Situația a ajuns la un punct critic: este aproape imposibil să se facă o programare pentru acțiuni de înregistrare legate de bunuri imobiliare sau persoane juridice.

Potrivit martorilor oculari, a devenit un adevărat calvar să obții o programare. Oamenii stau la coadă de la primele ore ale dimineții și, uneori, chiar din timpul nopții, pentru a avea vreo șansă de a obține o programare. În ciuda acestui fapt, numărul de tichete este extrem de limitat.

Sursa: noi.md

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1902
Populația:
647 locuitori

Beriozchi este un sat din cadrul oraşului Anenii Noi, raionul Anenii Noi. Localitatea se află la distanța de 1 km de orașul Anenii Noi și la 35 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 647 locuitori. Satul Beriozchi a fost înființat în anul 1902.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.