05 august 2024, 11:00 Realitatea moldovenească views 825
Ministerul Educației urmează să modifice formula de finanțare a școlilor
05 august 2024, 11:00 Realitatea moldovenească views 825

Ministerul Educației urmează să modifice formula de finanțare a școlilor

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) urmează să modifice formula de finanțare a școlilor, iar în ultimele trei luni au avut loc mai multe discuții despre acest subiect.

Tinerii cu studii în domeniul pedagogiei vor putea efectua stagiul de practică în 100 de școli care vor fi selectate de minister și care vor primi finanțare suplimentară. Acestea vor avea o colaborare strînsă cu universitatea, cu ministerul Educației, pentru ca stagiile de practică să fie mai eficiente și calitative.

De asemenea, va fi modificat și modul de finanțare a școlilor alolingve pentru ca mai multe materii să fie predate în limba de stat sau găgăuză, și nu doar în limba rusă, notează Noi.md cu referire la radiomoldova.

O altă inițiativă se referă la crearea unui fond investițional în cadrul ministerului, iar banii vor fi utilizați pentru diverse achiziții, cum ar fi autobuze, calculatoare, table interactive pentru școli.

Propunerile privind finanțarea școlilor vor fi prezentate Guvernului peste 2-3 săptămîni, iar noile prevederi vor fi implementate în 2025.

Sursa: noi.md

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Oraș
Prima atestare:
1608
Populația:
9060 locuitori

Camenca este un oraș din Unitățile Administrativ-Teritoriale din Stînga Nistrului, Republica Moldova. Localitatea se află la distanța de 160 km de Chișinău. Conform datelor din anul 2012, populaţia localității constituia 9060 de oameni. Camenca a fost menționată documentar în anul 1608.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.