18 iulie 2021, 11:00 Realitatea moldovenească views 3490
Situația la CFM: Problemele privind datoriile salariale și transportul internațional de călători nu au fost rezolvate
18 iulie 2021, 11:00 Realitatea moldovenească views 3490

Situația la CFM: Problemele privind datoriile salariale și transportul internațional de călători nu au fost rezolvate

În pofida măsurilor luate de conducerea sa, întreprinderea de Stat "Calea Ferată din Moldova" are în continuare restanțe salariale și nu sînt înregistrate progrese în soluționarea altor probleme.

Despre aceasta pentru Noi.md au anunțat surse informate din cadrul întreprinderii de stat "CFM", menționînd că, începînd de astăzi, a fost rambursată integral datoria pentru decembrie 2020 și au început achitările pentru luna ianuarie a acestui an

După cum s-a menționat, fluxul de marfă este în creștere, dar lipsa mijloacelor financiare pune CFM într-o poziție dificilă în ceea ce privește asigurarea tuturor cererilor de transport de marfă.

În traficul de pasageri nu există deocamdată nici un progres și, în ciuda declarațiilor atît ale directorului precedent, cît și al celui actual al Întreprinderii de Stat "CFM" cu privire la cursa Chișinău-Odesaa, încă nu este clar cînd acest tren va începe să circule din nou.

Totodată, potrivit surselor, trenurile diesel, care sînt destinate rutelor profitabile Chișinău-Odessa și Chișinău-Iași, continuă să fie circule suburban, în Ungheni și Varnița, generînd pierderi.

O astfel de politică ciudată de transport în domeniul transportului de pasageri ridică întrebări atît pentru pasageri, cât și pentru specialiști. Ei atrag atenție asupra faptului că pe rutele pe care circulau anterior trenurile de călători, astăzi se dezvoltă activ transportul rutier privat și aerian. În același timp, trenurile au un avantaj semnificativ față de alte tipuri de transport în ceea ce privește respectarea standardelor sanitare anti-Covid.

Experții nu pot înțelege ce înseamnă asta: eliminarea unui concurent în persoana CFM de pe piața de transport sau incapacitatea și nedorința de a restabili zborurile profitabile pentru a îmbunătăți situația la CFM.

Angajații și specialiștii companiei atrag atenție și asupra faptului că prin decizia CNSP din mai 2020, Întreprinderii de stat "CFM" i s-a permis reluarea transportul internațional de pasageri.

Se cunoaște faptul că atît Ucraina, cît și România s-au adresat deja la Întreprinderea de Stat "CFM" cu privire la problema restabilirii rutelor internaționale de pasageri între țările noastre, dar "CFM" nu a întreprins nici o acțiune pentru reluarea acestora.

În același timp, discutarea problemei privind reluarea rutelor feroviare Chișinău-Moscova și Chișinău-Sankt Petersburg a trecut la nivel guvernamental între Moldova și Rusia.

"Timpul va arăta dacă noul guvern va fi capabil să găsească o soluție la această problemă cu Rusia, dar este evident că în următoarele cîteva luni segmentul de transport internațional de pasageri în Moldova nu va fi lansat", constată cu tristețe angajații întreprinderii de stat "CFM" și experții.

Sursa: noi.md

Cuvinte cheie:

calea ferata , salarii

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1598
Populația:
40 locuitori

Tomeştii Vechi este un sat din cadrul comunei Balatina raionul Glodeni. Localitatea se află la distanța de 24 km de orașul Glodeni și la 168 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 40 de oameni. Satul Tomeștii Vechi a fost menționat documentar în anul 1598.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.