21 decembrie 2016, 10:25 Realitatea moldovenească views 3711
Moldovenii cheltuie mai mult decît cîștigă
21 decembrie 2016, 10:25 Realitatea moldovenească views 3711

Moldovenii cheltuie mai mult decît cîștigă

Potrivit Biroului Național de Statistică, în trimestrul trei al acestui an, un cetățean al țării a avut un venit în mediu de 2.080 de lei, în timp ce cheltuielile au constituit 2.200 de lei.

Statistica mai arată că în mare parte, veniturile moldovenilor se bazează pe salarii, acestea fiind de peste 40 la sută.

Puțin peste 24 la sută din bani, provin din pensii, indemnizații și ajutor social, iar 16 la sută din venituri sunt din transferurile de peste hotare.

Totodată, cel mai mult, conaționalii noștri cheltuie pe mâncare.

Peste 41 la sută din bani sunt destinați pentru produsele alimentare.

Un aspect important pentru moldoveni este și întreținerea locuinței. Peste 22 la sută din cheltuieli sunt făcute în acest sens.

Iar peste zece la sută din bani sunt dați pe îmbrăcăminte și încălțăminte.

Statistica mai arată că moldovenii suportă aproape 7 la sută cheltuieli pentru sănătate.

Cinci la sută din bani sunt dați pentru distracții, iar la coada clasamentului s-a plasat educația, pentru care cheltuie mai puțin de un procent din bani.

Sursa: publika.md

Cuvinte cheie:

moldovenii , bani , venit

Comentarii

 (0)
 
*
Cel puţin 3 caractere, doar litere latine

*
Cod Antispam:

În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?

Localitățile Republicii Moldova
Statut:
Sat
Prima atestare:
1466
Populaţia:
781 locuitori

Horodişte este un sat şi comună din raionul Rezina. Satul are o suprafaţă de circa 1.40 kilometri pătraţi, cu un perimetru de 6.31 km. Din componenţa comunei fac parte localităţile Slobozia-Horoişte şi Horodişte. Satul Horodişte este situat la o distanţă de 36 km de oraşul Rezina şi la 85 km de Chișinău.

Biblioteca
Biblioteca electronică a site-ului www. moldovenii.md conţine cărţi, documente, materiale audio şi video, privind istoria și cultura.