|
Moldova ar putea avea prima autostradă în următorii ani
În următorii cinci ani, ar putea fi proiectată prima autostradă din Moldova, care va lega oraşul Ungheni de Chişinău şi Odessa. Ministrul Transporturilor, Vasile Botnari, a inspectat ieri şi traseul Chişinău-Ungheni, care a intrat în proces de reabilitare anul trecut. Alături de el, pe teren s-a deplasat şi ministrul Economiei, Stephane Bride.
„Începând cu anul 2020 o să începem careva lucrări. Acum vrem să comandăm studiu de fezabilitate, căutăm surse financiare ca să construim o autostradă. Vrem să atragem pe aceste coridoare cât mai mult transport tranzit care să treacă prin Republica Moldova. Este un coridor nou, plan european, este într-adevăr legătură cu Uniunea Europeană", a menţionat Vasile Botnari, ministrul Transporturilor.
La rândul său, ministrul Economiei, Stephane Bride, a spus că, odată cu dezvoltarea infrastructurii, vor veni şi mai mulţi investitori străini în ţara noastră.
„Este evident că, pentru economia din Republica Moldova, drumurile sunt un pas critic. Noi ne-am confruntat deja cu investitori din Moldova care a refuzat să implementeze o companie în Moldova din cauza calităţii drumurilor, dacă ei să aprovizioneze sau să livreze produsele finite peste hotare", a declarat Stephane Bride, viceprim-ministru şi ministrul Economiei.
Pe traseul Chişinău-Ungheni sunt proiectate două drumuri de ocolire: unul la Bahmut, iar altul la Ungheni. Drumul de ocolire a oraşului Ungheni are o lungime de aproximativ nouă kilometri. Acesta va avea două benzi de circulaţie a câte patru metri, vor fi amenajate acostamentele şi canalele de scurgere a apei şi instalate parapete de siguranţă. Costul total al proiectului este de 10 milioane de euro.
„Noi prin această ocolire descărcăm oraşul Ungheni de transportul greu, se scurtează timpul ca să ajungi la vamă, putem să spunem că în jumătate de la momentul unde am intrat pe ocolire. În spatele meu este o cale ferată unde va fi o construcţie denivelată care va merge deasupra căii ferate", a menţionat Vasile Botnari, ministrul Transporturilor.
Traseul Chişinău-Ungheni are o lungime de 92 de kilometri. Reabilitarea acestui drum costă aproximativ 80 de milioane de euro.
Sursa:
- Cum comentează Popșoi informațiile privind intenția autorităților de a introduce vize cetățenilor ru…
- Compania DAAC Hermes S.A. a primit Certificatul de credibilitate ca cel mai onest contribuabil ©
- Deputați din Parlamentul Republicii Moldova în vizită la SA Viorica Cosmetic: "Avem cu ce ne mîndri"…
- China va introduce regimul de călătorie fără viză pentru cetățenii mai multor țări
- Cu ce anunț vine ASP pentru moldovenii aflați în Israel și Rusia
- Cazul moldovenilor blocați în Grecia: Cu ce precizări vine Ministerul de Externe de la Chișinău
- Scrisul: una dintre cele mai importante invenții
- Marcus Cato, senator roman, a învățat limba greacă la vârsta de 80 de ani
- Femeile misterioase moire care au construit megaliții din Portugalia (+Foto)
- Suta de Movile - un monument natural unic pe teritoriul Moldovei (+Foto)
- Eco-Plantația Viopark: Inima Verde a Cosmeticelor Viorica
- Meteoritul din Sahara s-a dovedit a fi un fragment din scoarța unei protoplanete
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1459
- Populația:
- 1884 locuitori
Hăsnăşenii Mari este un sat şi comună din raionul Drochia. Hăsnăşenii Mari este unicul sat din comuna cu acelaşi nume. Localitatea se află la distanța de 26 km de orașul Drochia și la 161 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 1884 de oameni. Satul Hăsnăşenii Mari a fost menționat documentar în anul 1459.
Comentarii
(0)