19 iulie 2015, 12:32 Caleidoscop views 18302

Savanții au descoperit de unde provine aurul din Univers

Foto: trbimg.com

Proveniența aurului din Univers a reprezentat un fenomen foarte studiat de către cercetători. Aceștia au anunțat descifrarea misterului formării aurului de pe Terra. Acesta își are originea într-o coliziune catastrofală a unor stele exotice.

O echipă de cercetători de la Universitatea Harvard, condusă de astronamul Edo Berger, a anunțat că aurul s-a creat în urma impactului a două stele neutronice, potrivit The Los Angeles Times.

Aceste stele reprezintă rămășițe exotice ale unor stele "prăbușite", care sînt renumite prin densitatea lor mare si șrin faptul că cîntăresc cel puțin de 1,4 ori mai mult decît Soarele.

Stelele obișnuite explodează aproximativ o dată la fiecare secol în galaxia noastră, iar Edo Berger susține că aceste coliziuni ale celor două stele neutronice se întîmplă doar o dată la 10.000 de ani. "În acest caz, am reușit să observăm pentru prima dată fenomenul și să vedem modul în care are loc fuziunea elementelor grele. Aceste coliziuni între stele neutronice produc toate elementele care sînt mai grele decît fierul și o fac destul de eficient pentru a cuprinde tot aurul care a fost produs în Univers ", a spus Berger.

Concluziile echipei au la bază observațiile unei "explozii de raze gamma", care a fost detectată în luna iunie de către telescopul spațial Swift al NASA.

Potrivit experților, fuziunea dintre două stele neutronice produce o mare cantitate de aur. După ce sînt create de acest tip de evenimnete și sînt aruncate în spațiu, elementele grele sînt incorporate în formarea stelelor și planetelor viitoare. Deci, tot aurul de pe Pămînt, chiar și cel din verighete, probabil provine din coliziunea unor stele îndepărate. "La prețurile de astăzi, ea ar putea valora 10 la puterea 28, de dolari", a declarat Berger.

Originile probabile ale acumulării aurului în scoarța Pămîntului s-au produs în urmă cu aproape 4,54 miliarde de ani.

descoperire , Univers , aur

Găureni este un sat din cadrul comunei Bălăneşti, raionul Nisporeni. Localitatea se află la distanța de 17 km de orașul Nisporeni și la 79 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 728 de oameni. Satul Găureni a fost menționat documentar în anul 1490.