|
Igor Șcerbinschi: "Moldova nu și-a îndeplinit nici o obligație privind implementarea standardelor de mediu ale UE"
În cadrul Acordului de asociere cu UE, Moldova urma să înceapă etapa pregătitoare de trecere la standardele europene de mediu care reglementează conținutul substanțelor nocive în gazele de eșapament. Pentru prima dată s-a vorbit la modul serios despre această posibilitate în 2017. Dar fără niciun rezultat. Apoi au apărut discuții în 2019, cînd țara noastră a trebuit să coordoneze condițiile de implementare cu partenerii europeni. Următoarea amînare în rezolvarea acestei probleme a avut loc sfîrșitul anului 2021. De ce guvernul nu-și îndeplinește obligațiile în acest domeniu și cum va afecta introducerea standardelor de mediu piața auto din Moldova și consumatorii săi?
Răspunsul la acestea și multe alte întrebări aflați din interviul cu Igor Șcerbinschi, prim-vicepreședintele companiei Daac Hermes SA.
- Dle Șcerbinschi, în țările UE standardul Euro-5 pentru toate camioanele noi a devenit obligatoriu din 2008, pentru autoturisme - din 2009. Acum în zona euro este implementat activ standardul Euro-6+. În Rusia funcționează Euro-5 din 2016. Iar în Moldova ce standarde sînt în vigoare și care trebuie implementate?
- Aceasta este o întrebare interesantă, pentru că noi nu avem nici un fel de standarde. În prezent, în țările europene nu există o normă mai mică decît Euro-5. Adică, acesta este minimul care există și puțini produc deja astfel de mașini. În țările UE este deja în vigoare Standardul Euro-6+. Respectiv, pentru noi, trecerea imediat la un astfel de standard ridicat poate avea consecințe negative. Căci acest lucru nu se referă numai la cerințele față de standardul dispozitivului mașinii. Acestea sînt cerințe și față de combustibil, ceea ce înseamnă că și alte întreprinderi ar trebui să se pregătească de această trecere
Continuara articolului citiți pe noi.
Source:
- Молдаванин скончался в США после того, как получил от полицейских удар электрошокером
- Хорошая новость для молдован в Испании
- "Транспортный безвиз" для грузовых перевозок: с кем договорилась Украина
- Отменен безвизовый режим с Республикой Эквадор
- Проекту Moldovenii.md 13 лет
- Cотрудника посольства Молдовы в России объявили персоной нон грата
- Долина родников и загадочный мегалитический комплекс (+Фото)
- 8 существ планеты, которые древнее, чем все думали (+Фото)
- Почему я не отдаю своих детей в школу?
- Иван-чай - эликсир жизни наших предков. Вот все, что нужно знать об этом удивительном растении!
- Народ, который не знает болезней
- Сода и баня: простой и эффективный рецепт оздоровления
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1585
- Populația:
- 1397 locuitori
Fîntîniţa este un sat şi comună din raionul Drochia. Din componenţa comunei fac parte satul Fîntîniţa și stația de cale ferată Ghizdita. La recensămîntul din anul 2004, populaţia satului constituia 1397 de oameni. Localitatea se află la distanța de 16 km de orașul Drochia și la 194 km de Chișinău. Satul Fîntînița a fost menționat documentar în anul 1585.
Comments
(0)