|
Cum arată cel mai lung tunel din Moldova, care…nu mai există! (Foto)
La 30 de km de Chișinău, pe calea ferată Dobruja-Bălțați, care deja nu mai există, în anul 1930 a fost construit un tunel. Astăzi din el au mai rămas doar ruinele.
Tunelul acesta a fost cel mai lung tunel construit vreodată pe teritoriul Republicii Moldova, având o lungime de 689 m.
Motivul care a stat la baza construcției acestui tunel a fost că trenurile din acea vreme nu erau suficient de puternice pentru a depăşi dealurile înalte.
Este cunoscut faptul că, tunelul a fost proiectat în Marea Britanie şi construit sub supravegherea inginerilor britanici. Potrivit martorilor oculari: „lucrarea era extraordinară. O brigadă săpa dintr-o parte a dealului, iar a doua brigadă din cealaltă parte a dealului. Şi s-au întâlnit cu o precizie de câțiva centimetri".
Durata de viață a acestui tunel a fost scurtă. În vara anului 1944, acesta a fost distrus, iar reconstrucția lui ar costa extrem de mulți bani. În plus, în ultimii ani, dealurile, prin care a trecut tunelul, au fost spălate de apele freatice, iar intrarea din partea de est a tunelului a devenit acum o mare groapă de deșeuri.
Sursa:
- Un moldovean a decedat în SUA după ce a fost electrocutat de polițiști. Precizările MAE
- Veste bună pentru moldovenii în Spania
- Regim liberalizat de vize pentru traficul de mărfuri: cu cine a convenit acest lucru Ucraina
- Regimul liberalizat de vize cu Republica Ecuador a fost anulat
- Proiectul Moldovenii.md împlinește 13 ani
- Un angajat al ambasadei Republicii Moldova în Rusia a fost declarat persona non grata
În contextul lansării programului ”Satul European”, ce probleme vitale există în localitatea dumneavoastră?
- Statut:
- Sat
- Prima atestare:
- 1560
- Populația:
- 128 locuitori
Mărtineşti este un sat din cadrul comunei Grebleşti, raionul Străşeni. Localitatea se află la distanța de 15 km de orașul Strășeni și la 38 km de Chișinău. Conform datelor recensămîntului din anul 2004, populaţia satului constituia 128 de oameni. Satul Mărtinești a fost menționat documentar în anul 1560.
Comentarii
(2)